عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۱
حاج منصور ارضی ، شب جمعه این هفته در حرم سیدالکریم(ع)
ای جوان ! بدان اگر مراقبت بر غذایت نداشته باشی ، مراقبت بر حرف زدن و نگاهت نداشته باشی نمی گذارند برای امام حسین(ع) گریه کنی. همان کسی که کنار دستی تو را در روضه می گریاند به تو اجازه گریه نمی دهد.

مراسم هفتگی دعای کمیل همزمان با سحرگاه بیست و دومین روز محرم ، با حضور جمع زیادی از مناجاتیان و زائرین در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

به گزارش عقیق ، حاج منصور ارضی پیش از قرائت دعا ، طی سخنانی این ایام را ایام جلوه گری بیشتر حضرت اباعبدالله (ع) دانست و ضمن اشاره به فرازی از زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در کنار حرم امیرالمومنین(ع) گفت:در روایات زیادی نقل شده که سر مبارک امام حسین(ع)از جمله جاهایی که برده شد حرم فعلی حضرت علی (ع) بود که البته در آن زمان هنوز برهمگان مکشوف نبود. در این زیارت خطاب به سیدالشهدا(ع) می گوییم السلام علیک یا ا عبد الله الحسین یاصریع الدمعه الساکبه یعنی سلام برتو آقایی که برای تو فرو ریزد اشک های چشم ها.

 حاج منصور در توضیح این فراز از دعا ادامه داد : وقتی حضرت را اینگونه خطاب می کنیم معلوم می شود موضوع اشک و گریه موضوع مهمی است . بعضی ها هنوز نفهمیده اند . حالا یا طرف بیمار است یا موضع برایش جانیفتاده که می گوید اصلا چرا باید اینقدر گریه کنیم؟ ای جوان ! بدان اگر مراقبت بر غذایت نداشته باشی ، مراقبت بر حرف زدن و نگاهت نداشته باشی نمی گذارند برای امام حسین(ع) گریه کنی. همان کسی که کنار دستی تو را در روضه می گریاند به تو اجازه گریه نمی دهد.

این ذاکر اهلبیت(ع) با بیان اینکه توضیح عبارت انا قتیل العبرات بحث بسیار عظیمی می طلبد گفت :یکی از ارکان عبادات حضرت حجت(عج) گریه بر سیدالشهداست. مگر نشنیده اید که آن عالم درخواب دید زخم های بدن ابی عبدالله(ع) با گریه شیعیان برمصایب ایشان بهبود پیدا می کند.

 حاج منصور ارضی ضمن اشاره به فرازدیگری از زیارت امام حسین(ع) در حرم امیر المومنین(ع) گفت : در این زیارت می گوییم ویا صاحب المصیبه الراتبه یعنی سلام بر کسی که مصیبت هایش دائمی است یعنی شب و روز ندارد. عاشق هم باید همینطور باشد . ما عاشق نیستیم . عاشق هیچ صبحی از خواب بیدار نمی شود مگر با سلام بر سیدالشهدا(ع) . روز و شبی نمی گذراند مگر با سلام بر حسین(ع) . عاشق وقتی به کربلا می رود حداقل سعی میکند کمی از خورد و خوراکش و از لذت های حلالش کم کند. آنهم پیش آقایی که امام سجاد (ع) فرمود با شکم گرسنه و لب تشنه شهید شد. عاشق در کربلا کفن نمی خرد.

 این پیرغلام اباعبدالله(ع) ضمن توصیه جوانان به وقف کردن زندگیشان بر گریه بر حسین(ع) افزود : بعضی قدیمی ها چه لذت هایی از زندگی می بردند ، پیرمردی به نام سید محمد زنجیرفروش در حوالی میدان اعدام می نشست و زنجیر می فروخت ، وقتی من دیدمش حدود 94 سالش بود ،  پرسیدم سید محمدچه لذتی از عمرت می بری ؟ گفت: بزرگترین لذت زندگی ام گریه بر جدم حسین(ع) است . 114 سال هم ازخدا عمر گرفت. جوان ها دعا کنید خدا عمر طولانی به شما بدهد که آن را صرف گریه بر ارباب کنید.

 حاج منصور ارضی ، سخنانش را با این دعا و اشعار به پایان برد : یا اباعبدالله(ع) شب و روز زیارت تو برما واجب است ؛ آقا جان کاری کن که بقیه عمرمان صرف گریه بر شما شود و از راه همین گریه به خدا برسیم.

 

زنم دست تاسف روی دستم

که رفت سرمایه ستی ز دستم

 

جوانی را ز کف دادم شدم پیر

زبار معصیت گشتم زمینگیر

 

خداوندا تو آگاهی زحالم

که از شرمندگی هر شب بنالم


سرخوان تو یک عمری نشستم

نمک خوردم نمکدان را شکستم


کدخبرنگار:212111

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید محمد رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
0
3
گریه بر ارباب توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود.
انشا الله خدا ما را هم جزو گریه کنان مولایمان قرار دهد!
یه آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
0
0
خیلی عالی بود
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین