عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۸
حاج منصور ارضی در مراسم دعای کمیل این هفته
قول ائمه برما حجت و اطاعتشان فریضه است این یعنی اطاعت از دستورات اهلبیت(ع) میزان بندگی است والا گریه کردن بی اطاعت هیچ ارزشی ندارد. در روایت هست که حیوانات هم برابی عبدالله(ع) گریه کردند

مراسم هفتگی دعای کمیل ، این هفته نیز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

در این مراسم معنوی که از ساعت 2 بامداد جمعه با قرائت دعای توسل آغاز شد،حاج منصور ارضی پیش از قرائت دعای کیمل ، در ادامه شرح دعای عدیله ، این دعا را مبین اعتقادات شیعی دانست وبا تاکید بر مداومت  بر خواندن  این دعا گفت: در این دعا بعد از شهادت دادن به توحید، نبوت و امامت بیان می کنیم  وَ أَشْهَدُ أَنَّ أَقْوَالَهُمْ حُجَّةٌ وَ امْتِثَالَهُمْ فَرِيضَةٌ وَ طَاعَتَهُمْ مَفْرُوضَةٌ یعنی  قول ائمه برما حجت و اطاعتشان فریضه است این یعنی اطاعت از دستورات اهلبیت(ع) میزان بندگی است والا گریه کردن بی اطاعت هیچ ارزشی ندارد. در روایت هست که حیوانات هم برابی عبدالله(ع) گریه کردند ، یعنی گریه برحسین(ع) تکوینی است ، پس گریه تو وقتی ارزش می یابد که با اطاعت از آن ها ممزوج باشد.

این مداح اهلبیت(ع) با اشاره به اینکه متاسفانه ما نگاهمان به اهلبیت(ع) فقط به عنوان حاجت دهنده است گفت: اهلبیت(ع) خودشان در عالی ترین مقام بندگی بودند و به ما هم مسیر را نشان داده اند وآن هم بذل محبت در مسیر آنهاست. وقتی در دعای عدیله می گوییم وَ مَوَدَّتَهُمْ لازِمَةٌ به چه معناست؟ یعنی ای جوان محبتت را در راه درستش به کار بگیر.آن را برای هرکسی خرج نکن. محبت اهلبیت (ع) لازمه زندگی ماست . ازاین مودت فهم و درکت آنقدر زیاد می شود که می فهمی این مودت و حب از نان شب هم برایت واجب تر است.

حاج منصور ارضی با بیان اینکه شیطان بسیار تلاش می کند که ما را از یاد خدا غافل کند گفت: مسلم این روزها در کوفه به امام حسین چه نوشت؟ نوشت مولا جان مردم کوفه دلهایشان با شما ولی شمشیر هایشان علیه شماست. نکند این حرف مسلم شرح حال این روزهای ما باشد. بیایید از خدا بخواهیم به اول حاجی این روزها ، حضرت صاحب الزمان(عج) از ما دستگیری کند.

 

 حاج منصور ارضی دعای کمیل این هفته را با قرائت این ابیات آغاز کرد:

ز زشتی ها جدا می بودم ای کاش

وجودم را نمی آلودم ای کاش

تنی را کز گنه فرسوده بودم

به را ه دوست می فرسودم ای کاش

خداوندا تو آگاهی زحالم

که از شرمندگی این سان بنالم

سرخان تو یک عمری نشستم

نمک خوردم نمکدان را شکستم

به دست خود سیه پرونده دارم

سر خجلت به زیر افکنده دارم


کدخبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ملکوتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
0
2
سلام و خسته نباشید
حرکت خوبی را آغاز کرده اید
انشا الله با توفیقات الهی همراه باشد
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
0
3
خدا از عمر من حقیر بکاه و به عمر استادم حاج منصور بیافزا...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین