عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۹
در رواق دارالهدایه حرم رضوی توسط حاج منصور ارضی بیان شد
شیخ رضا سراج می فرمود: برای خودتان گریه کنید تا پاک بشوید . سعی کنید مجالستان را صبح بگیرید که بیشتر برای اباعبدالله (ع)گریه کنید و روزتان را با گریه بر امام حسین(ع) شروع کرده باشید.

مراسم دعای کمیل حاج منصور ارضی شب جمعه گذشته همزمان با ایام زیارتی حضرت ثامن الحجج (ع) در رواق دارالهدایه حریم رضوی برگزار شد.

به گزارش عقیق ، حاج منصور ارضی در ابتدای این مراسم در ادامه شرح دعای عدیله با بیان اینکه دعا غفلت ما را از مرگ برطرف می کند گفت: آن هایی که بالای سر محتضر  هستند حتما این دعا را بخوانند که راحت تر جان بدهد. اما متاسفانه در این مواقع  اصلا کسی حواسش نیست که بالا سر مرده هست یا زنده . همه سریع میت را به بیمارستان می برند و بعد هم کفن و دفن . اینگونه امور آدابی دارد که متاسفانه رعایت نمی شود . دعای عدیله کاملا اصول دین است.

این مداح اهلبیت با توصیه به خواندن دعای عدیله حداقل یک شب درهفته و یا در نماز افزود : دردعای عدیله میخوانیم که : ببقائه بقیت الدنیا و بیمنه رزق الوری وبوجوده ثبتت الأرض و السماء و به یملأ الله قسطاً و عدلاً بعد ما ملئت ظلماً و جوراً .

دنیا به بقای او باقی است و به برکتش به خلق روزی میرسد و زمین و آسمان بوجودش برقرار است و خداوند بواسطه او زمین را پر از عدل و داد کند ودر ادامه می گوییم:
"اشْهَدُ اَنَّ اَقْوالَهُمْ حُجَّهٌ، وَامْتِثالَهُمْ فَریْضَه وَطاعَتَهُمْ مَفْرُوضَهٌ، وَمَوَدَّتَهُمْ لازِمَهٌ مَقْضِیَّهٌ، وَالْإِقْتِدآءَ بِهِمْ مُنْجِیَهٌ"

شهادت میدهم قول این ها بر ما دلیل است  ، بقیه مهم نیست قول این خانواده یعنی اهل بیت(علیهم السلام ) مهم است.

حاج منصور ارضی گفت : مقام معظم رهبری را  ببینید که غیر از قول خدا و پیامبر(ص) وائمه هدی (ع) چیز دیگری نمی گویند.

این ذاکر اهلبیت تاکید کرد :  تانمرده اید این دعای عدیله را بخوانید. امشب چندجور حاجت و رحمت بروی ما هجوم آورده اند ؛  اول استغفار وریزش گناه ، دوم افضل الاعمال یعنی زیارت امام رضا(ع)، سوم زیارت اباعبدالله(ع) در شب جمعه و چهارم مناجاتی که چقدر فریضه دارد .

حاج منصور ارضی در پایان گفت :  شیخ رضا سراج می فرمود: برای خودتان گریه کنید تا پاک بشوید . سعی کنید مجالساتان را صبح بگیرید که بیشتر برای اباعبدالله (ع)گریه کنید و روزتان را با گریه بر امام حسین(ع) شروع کرده باشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
2
3
سلام خدا خیرتون بده اخبار حاجی رو منعکس می کنید. واقعاً به چنین سایتی نیاز بود. ایوالله
محمد قاسمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
2
1
سلام دوستان
یه توصیه برادرانه
کارتون خیلی خوبه فقط بقیه مداح رو هم پوشش بدید تا دچار یکنواختی نشید !
سید حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
1
1
این شیخ رضا سراج کی بوده؟ چیکاره بوده؟ خیلی حاجی اسمشو میاره
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
داخل سایت حاجی برو اونجا توضیح داده است
زهره ثابت قدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
0
بسیار عالیست ممنون اززحمات شمااین غذای روح برای همه. لازم است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
بسیار عالی بود من واقعا این اطلاعات رو نداشتم خداروشکرامروز روزی من شد تا از برکت این دعا بیشتر بدونم قبلا زیاد توجهی نمیکردم متشکرم از عزیزی که این مطالب زیبارو جمع آوری کرده وبه اشتراک می گذارند
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین