عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در شب هفتم ماه محرم در بین‌الحرمین به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) مسافت میان حرم سقای کربلا تا حرم سیدالشهدا (ع) را اشک ماتم ریختند.

عقیق:با آغاز ماه محرم علاوه بر صحن و شبستان‌های حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، پرچم گنبد آن‌ها نیز سیاه‌پوش شد.

از اولین شب ماه محرم نیز مراسم‌های عزاداری شهدای کربلا در تمامی نقاط کربلا برگزار شد و حتی در اطراف بین‌الحرمین نیز تکایای عزاداری سیدوسالار شهیدان از ظهر به ارائه خدمت به زائران پرداخته و ارادت خود را به شهدای کربلا ابراز می‌کنند.

در هر گوشه از اطراف بین‌الحرمین هیأت‌هایی تشکیل شده است که از قبل از اقامه نماز مغرب و عشا عزاداری در آن برپاست و این عزاداری پس از اذان مغرب به اوج خود می‌رسد. همچنین موکب‌هایی در مسیر حرم ایجاد شده است که از زائران حسینی پذیرایی می‌کند.

 

محمد الکاتب یکی از مسؤولان موکب‌های اطراف حرم حضرت عباس(ع) می‌گوید: ما از اولین شب محرم از زائران حسینی پذیرایی می‌کنیم و امیدواریم که ارباب و شهدای کربلا این اقدام ناچیز ما را قبول کنند و ما در گروه زائران حسینی و عاشقان اهل‌بیت(ع) قرار داده و شفیع ما در روز قیامت باشند.

 

وی با بیان اینکه پس از سرنگونی صدام اقدامات فرهنگی بسیاری در کربلا صورت گرفت، افزود: هر سال منتظر رسیدن ماه محرم و صفر و پذیرایی از زائران حسینی هستیم و این میزبانی را افتخاری برای خود می‌دانیم. در اینجا حتی افراد غیرمسلمان هم می‌آیند و از ما می‌خواهند تا درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا برای آن‌ها توضیح دهیم، چرا که آن‌ها مبهوت این عزاداری هستند.

شب گذشته هم‌زمان با شب هفتم ماه محرم دسته‌های عزاداری سالار شهیدان پس از حضور در بین‌الحرمین به سقای تشنه لب سلامی داده و سپس به سمت حرم سیدالشهدا(ع) رفتند و در آنجا به عزاداری برای شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخوار امام حسین (ع) پرداختند به طوری که «یا علی اصغر (ع)» و «یا حسین (ع)» در فضای بین‌الحرمین طنین انداز شد و زائران با اشک ماتم به یاد شهدای کربلا ناله کردند.

عزاداری برای طفل شیرخوار امام حسین(ع) حال و هوای خاصی داشت، به طوری که در بین‌الحرمین گهواره‌های کوچک با پارچه‌های سبز قرار گرفته که هر کسی با هر حاجتی در کنار گهواره حضور یافته و آن را به نیت تکان می‌دهد.

فاطمه یکی از زائران حسینی که در این مکان مقدس حضور داشت، می‌گوید: مردم کربلا و حتی بسیاری از زائران برای فرزنددار شدن در شب هفتم محرم به بین الحرمین آمده و نذر می‌کنند و پس از برآورده شدن حاجات خود سال بعد نذرشان را ادا می‌کنند؛ چرا که همه معتقدیم علی‌اصغر (ع) با دستان کوچکی که دارد گره‌های بزرگی را باز می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین