عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد:
حجت الاسلام حسینی از اهدای پرچم متبرک آستان قدس رضوی به ۳۰۰ هیئت مذهبی کشور شامل ۲۴۰ هیئت از سراسر کشور و ۶۰ هیئت مذهبی از مشهد و ده هئیت از ۱۰ کشور اسلامی از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، و ... خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی دقایقی قبل در آیین اهدای پرچم متبرکه آستان قدس رضوی به هیأت‌های مذهبی کشور و ده کشور اسلامی که در رواق امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، ابراز کرد: امروز هیئت‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، گسترده‌ترین، پرنفوذترین و مؤثرترین شبکه دینی، اجتماعی و مردمی هستند که با هیچ نهاد و وزارت‌خانه‌ای قابل مقایسه نیستند.
در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد ادامه داد: امروز در این مراسم پرچم عزای متبرک آستان قدس رضوی به 300 هیئت مذهبی کشور شامل 240 هیئت از سراسر کشور و 60 هیئت مذهبی از مشهد مقدس و ده هئیت مذهبی از ده کشور اسلامی از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین و عربستان اهدا می‌شود.
وی به تهاجمات دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی علیه تعزیه و عزاداری‌های اباعبدالله(ع) اشاره و ابراز کرد: دشمن درصدد بی‌خاصیت و کم‌اثر جلوه دادن این عزاداری‌ها و گریه برای امام حسین(ع) است و عنوان می‌کند عاشورا یک رخداد تاریخی مربوط به هزار و 400 سال قبل است و گریه برای آن بی‌معناست؛ حال باید پرسید اگر این اشک‌ها بی‌تأثیر است چرا اینقدر از آن می‌ترسید و ناراحت می‌شوید؟
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گریه برای امام حسین(ع) تأثیر زیادی دارد و تن استکبار از این اشک می‌ترسد و می‌لرزد و در این میان شاکله اصلی ادامه این مأموریت و مسیر بر عهده شما هیئت‌های مذهبی است.
حجت الاسلام حسینی به مهمان‌نوازی و میزبانی برادران و شیعیان عراقی از زائران حسینی به ویژه در ایام محرم و اربعین و خلق صحنه‌هایی ناب که دنیا را به شگفتی واداشته اشاره و ابراز کرد: در آستانه اربعین حسینی، دشمن آتش اختلاف و فتنه را روشن کرده است، چرا که از عزاداری و اربعین ترس دارد و نمی‌تواند آن را تحمل کند و این نشان از اثرگذاری فعالیت‌های شما هیئت‌های مذهبی و عزدارای‌هاست.
وی با اشاره به مناسبت‌های ارزشمند اسلامی در طول سال، اظهار کرد: با این وجود ایام عزاداری امام حسین(ع) متفاوت از سایر مناسبت‌هاست به نحوی که قبل از آغاز این ایام همه با تلاش و کوشش سعی می‌کنند به نحوی مقدمات محفل و مجلس عزای سالار شهیدان را فراهم و سفره عزاداری را پهن کنند.
حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که امروز هرچه داریم از اباعبدالله(ع) و از رشادت‌ها و شهامت‌هایی با عنوان عاشورای حسینی است، گفت: امروز اگر عزت، افتخار، شکوه و عظمتی برای این ملت شریف وجود دارد نیز به برکت و عظمت امام حسین(ع) است.
گفتنی است این آیین مذهبی و سنتی هم اکنون با شعر خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، دکلمه خوانی توسط فرزند شهید و همخوانی توسط گروه آباده شیراز در حال برگزاریست و در ادامه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس و اهدای پرچم به هیئت‌ها پایان می‌یابد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین