عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
میرعمادی در اختتامیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: در طول تاریخ خیلی ها تلاش کردند که این واقعه و حرکت را تضعیف کنند اما این نهضت تاثیرگذاری خود را از دست نداد و روز به روز براین تاثیرگذاری افزوده می شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان شامگاه پنج شنبه(۱۵شهریورماه) در اختتامیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی که در پارک گلستان برگزار شد با اشاره به اینکه اجلاس پیرغلامان حسینی علاوه بر تجلیل از پیرغلامان حسینی که سال ها خدمت کردند به نوعی انتقال تجربه به نسل جوان است، اظهار داشت: امروز نسل جوان باید پرچم کشور را بر دست بگیرند و خون آنها باید با نهضت حسینی گره بخورد.
وی ادامه داد: کسانی که بدنبال انسانیت هستند تجلی انسانیت را در کربلا جستجو می کنند، در طول تاریخ خیلی ها تلاش کردند که این واقعه و حرکت را تضعیف کنند اما این نهضت تاثیرگذاری خود را از دست نداد و روز به روز براین تاثیرگذاری افزوده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان با طرح این سوال که رمز این تاثیرگذاری چیست گفت: در این ماندگاری سه عنصر نقش اول و اساسی را دارد، اولین عنصر اراده و‌ مشیت الهی است، خداوند برای آزادگان عالم کوشید تا الگوی انسانیت، محبت، صبر و ‌مقاومت و عزت و شرافت را نشان دهد.
میرعمادی یادآور شد: خداوند خقاش هایی را که در مقابل نور خورشید ایستادند را نابود کرد، امام حسین(ع) هم نور خدا بود و نور خدا ماندگار شد و تاثیرگذار ماند.
وی در خصوص دومین رمز ماندگاری امام حسین(ع) گفت: اخلاص و بصیرت امام حسین(ع) و یارانش دومین رمز ماندگاری قیام عاشورا بود، این دو عنصر ماندگاری می آورد، بصیرت یعنی گم نکردن هدف که در نهضت عاشورا وجود داشت، عاشورا در اصل تجلی اخلاص و بصیرت بود.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان گفت: سومین رمز ماندگاری قیام عاشورا انصر نجات دهندگی این قیام بود، آنچه امام حسین(ع) بدنبال آن بود نجات امت بود و هرکسی براین کشتی نجات بنشیند سعادتمند خواهد شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین