عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
معاون فرهنگی ستادعالی کانون‌های مساجد کشور، با اشاره به فعالیت بیش از 1500 خانه نور در مساجد کشور، از اجرای مرحله حضوری دوره آموزشی ارتقاء سطح مربیان خانه‌های نور ویژه مدیران، مربیان و ائمه جماعات کانون‌های مساجد خبر داد.
عقیق:سعید سعادتی معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بااشاره به فعالیت بیش از هزار ۵۰۰ خانه نور در مساجد کشور گفت: خانه‌های نور با هدف توجه به قرآن و عترت در کانون‌های مساجد راه‌اندازی شدند تا فرهنگ متعالی و غنی قرآنی و سیره علمی و عملی اهل بیت (علیهم السلام) را به صورت تخصصی و موضوعی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسط و گسترش دهند.
وی افزود: طراحی برنامه‌های متنوع و متناسب با ذائقه‌های مختلف نسل امروز با بهره‌گیری از ابزارهای هنری و تکنولوژی روز در جهت تبیین فرهنگ قرآن و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و نهادینه شدن آن در سبک زندگی مخاطبان جزو رویکردهای خانه‌های نور است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهتمام و توجه ستاد عالی به تقویت خانه‌های نور از طریق مباحث آموزشی در چارچوب برنامه‌ریزی منسجم برای نیل به این هدف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بحث تربیت مربی کودک و نوجوان و تدوین شیوه‌نامه اجرایی خانه‌های نور است.
وی اظهار کرد: در همین راستا نخستین دوره آموزشی ارتقاء سطح عمومی مربیان خانه‌های نور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی سراسر کشور، از (12 تا 16 شهریور) به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
سعادتی، ارتقاء سطح بینش و دانش مدیران و مربیان این مراکز، تربیت مربیان توانمند در خانه‌های نور و آشنا به معارف قرآن برای آموزش در سطح عمومی جامعه را از اهداف این دوره برشمرد و اظهار کرد: این دوره آموزشی در دو مرحله حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی ستادعالی کانون‌های مساجد کشور، مخاطبین این طرح را امامان جماعت، مدیران و مربیان خانه نور اعلام و ابراز کرد: در این دوره از حضور اساتید برجسته قرآن کریم؛ حسین صدیقی، علیرضا محمدی فرد، سعید امینایی بهره گرفته شده است.
وی با اشاره به لحاظ شرط سنی25 تا 40 سال در این دوره، ادامه داد: مرحله حضوری این دوره آموزشی در دو بخش خواهران و برادران به ترتیب در دو مرحله، از سه شنبه تا جمعه ۱۲ تا ۱۶ شهریور با حضور ۴۰۰ نفر از مربیان و مدیران واجد‌الشرایط خانه‌های نور در استان قم برگزار می‌شود.
سعادتی، با بیان نخستین بخش از دوره آموزشی را با حضور بانوان در روزهای 12 تا 14 شهریور خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: سهمیه هر استان حدود 30 درصد از مراکز مجری طرح خانه‌های نور است که برای هر مرکز یک مربی خواهر و برادر در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی برادران در مرحله طی روزهای 14 تا 16 شهریور برگزار می‌شود، عنوان کرد: عناوین آموزشی مرحله حضوری شامل: آشنایی با روش فهم و برداشت از قرآن کریم، آشنایی با روش مطالعه و تحقیق در قرآن کریم و منبع شناسی، آشنایی با روش ترجمه قرآن، آشنایی با روش تحلیل واژگان و ترجمه قرآن، آشنایی با روش تدریس و درسنامه فهم زبان قرآن است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، یادآور شد: مرحله دوم این دوره آموزشی به صورت غیر حضوری با ارائه محتوای آموزشی درخصوص خداشناسی در قرآن کریم، فرجام‌شناسی در قرآن کریم و انسان شناسی در قرآن کریم، عدالت، حکومت داری و‌ بیت‌المال در قرآن کریم، جهان‌شناسی در قرآن کریم، جامعه‌شناسی در قرآن کریم، سبک زندگی عمومی در قرآن کریم، تحلیل و بررسی جامع نظام موضوعی قرآن، تاریخ و علوم در قرآن کریم، آشنایی با تفسیر و مفسران قرآن، بررسی شبهات قرآن کریم همراه با پاسخ آنها، و روش‌شناسی حفظ و ترجمه قرآن است.
سعادتی، در پایان با اشاره به اینکه بسط و گسترش مباحث مرتبط با قرآن و عترت از اولویت‌های کاری کانون‌های مساجد است، اعلام کرد: اجرای طرح تلاوت نور در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، اجرای طرح تفسیر کوتاه، برپایی محافل نورانی انس با قرآن کریم، محفل جزء خوانی قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآن، جشنواره قرآنی مدهامتان، اجرای طرح قرآنی 1452 و برپایی جلسات آموزش قرآن کریم از مهم‌ترین برنامه های ستاد عالی کانون‌های مساجد در حوزه قرآن و عترت است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین