عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
آیت‌الله اراکی در همایش «تشیع انگلیسی»:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: دشمنان اسلام، تشیع افراطی انگلیسی را تشکیل دادند که مهمترین حرف آنها این است که جنگ با سنی مهمتر از جنگ با صهیونیست است!
عقیق:به نقل از تقریب، آیت‌الله محسن اراکی صبح امروز (دوشنبه ۵ شهریور) در همایش بزرگ «تشیّع انگلیسی» که در تالار اجتماعات  مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد جنگ نرم بعد از جنگ سخت علیه اسلام و به ویژه ایران، اظهار داشت: فرقه سازی های طالبان، بهائیت، القاعده ، وهابیون و... همه برای مقابله با اسلام بوده تا چهره افراطی و خشن از دین اسلام در منظر جهانیان ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه از سال 73 تا 83 نماینده مقام معظم رهبری در انگلیس بوده و از نزدیک با جریانات انگلیسی برای ترویج افراط در تشیع و تسنن آشناست، افزود: در انگلیس و اروپا همه مساجد را در اختیار عربستان و وهابیون قرار دادند، طلاب وهابی افراطی تربیت کردند و سپس تشیع افراطی انگلیسی را تشکیل دادند که مهمترین حرف آنها این است که جنگ با سنی مهمتر از جنگ با صهیونیست است!

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه شیعه انگلیسی سنی ها را ناصبی معرفی کرده و آنها را خارج از دین معرفی می کنند گفت: این در حالی است که بیش از 80 درصد سنی های جهان اسلام نه تنها محبان اهل بیت(ع)هستند، بلکه معتقد به امامت معنوی ائمه دوازده‌گانه هستند.

وی بزرگترین خطر تهدید کننده ادیان الهی از نظر قرآن را خطر اختلاف دانست و گفت: در آیه قرآنی «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا...»  بر وحدت و انسجام تاکید دارد و از اختلاف برحذر داشته است.

آیت الله اراکی افزود: اساس جنگ نرم، جنگی است که غالبا انبیا و پیروانش را از اهدافش باز داشته و اساس آن ایجاد اختلاف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر پایه ادیان و رسالت ها و اهداف اختلاف ایجاد اختلاف در بین پیروان پیامبران و انبیا 4 محور داشت: «کتمان» حقایق ادیان، «تشویه» و مسخ کردن مفاهیم و چهره ادیان و انبیا و پیروان، «تبدیل» نعمت به نقمت به معنی جایگزینی بد به جای خوب و برعکس و «تحریف» .

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه گفت: در زمان معاصر ما بعد از جنگ سخت همین شیوه جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی به وجود آمد؛ کتمان اهداف انقلاب، تشویه چهره انقلاب و امام و منفور کردن انقلاب، و تبدیل و تحریف به وسیله موساد و انگلیس و سیا از جمله اقدامات دشمنان بود.

وی افزود: رسانه های زیادی از ایران را تعطیل کردند در حالی که ادعای آزادی بیان داشتند؛ همه رسانه هایی که مربوط به انقلاب و تبیین اهداف انقلاب بود را تعطیل کردند؛ اندیشه تولید شده در حوزه های علمیه قم و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، کتب اعتقادی اهل بیت و... توسط سرویس های جاسوسی ترویجش ممنوع شد و حضور کتاب شیعی و سنی معتقد ممنوع است تا شیوه «کتمان» را اجرا کنند.

* تحمیل جنگ به سوریه برای همراهی‌نکردن با اسرائیل

آیت الله اراکی با بیان این که یک پیام حج رهبری را می‌خواستیم در گاردین به انگلیسی منتشر کنیم که قبول نکردند و با چانه‌زنی، به عنوان آگهی منتشر کردیم، اظهار داشت: باورتان می شود که سردبیر را گرفتند و محاکمه کردند به جرم اینکه چرا این آگهی منتشر شده و با این نمونه کتمان را بهتر می‌توان لمس کرد.

وی افزود: شما که ادعای آزادی دارید می خواهید فقط حرف های خودتان را به خورد ما بدهید و تلاش دارید با مشوّه جلوه دادن و بد جلوه دادن چهره روحانیت شیعه و انقلاب اسلامی، اهداف خود را پیش ببرید.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عراق، سوریه، لبنان و...، بیان داشت: در لبنان تنها کاری که کردیم، آموزش جوانان لبنانی برای دفاع از خود بود که آزادی و استقلال به آنها هدیه دادیم و اکنون کشور کوچک لبنان به عنوان کشور مقتدر و توانمند برای دفاع از استقلال خود مطرح است؛ آنها هم در برابر اسرائیل و هم در برابر تروریست ها از تجاوز دشمن حفاظت کرده و این را ایران هدیه داد.

وی افزود: در مورد سوریه هم این کشور به قدرت بزرگی تبدیل شده و کاری کرد که خیلی از کشورها نتوانستند؛ سوریه با جنگ جهانی بر ضد خود، مقابله کرد؛ آنچه سوریه می‌کشد، کیفری است که سوریه به دلیل عدم همراهی با اسرائیل متحمل می‌شود.

آیت الله اراکی در مورد عراق هم گفت: اگر رزمنده های ایرانی و سردار سلیمانی و بسیج نیروهای آموزش دیده عراقی نبودند، عراق نمی توانست در برابر تکفیری‌ها موفق باشد اما امروز دارای نیروی سازمان یافته مسلح و توانمندی است که برای دفاع از خود به کشور توانمند و قدرتمند منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: دشمنان تلاش دارند با مشوّه سازی این را  برعکس جلوه دهند و آن را دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه جلوه دهند.

اراکی در پایان به مشکلات معیشتی جامعه روحانیت اشاره کرد و گفت: امروز ضعیف‌ترین قشر و طبقه جامعه ما در روحانیت است؛ طلاب با چه درآمدی زندگی می‌کنند؟ به جز افرادی که مسئولیت دولتی دارند، که آنها هم معدود در سطح متوسط هستند، عامه روحانیت جزء ضعیف‌ترین اقشار هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان ازمشهدالرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
حبل خداوند که در قرآن آمده که به آن چنگ برنید طبق فرموده ی معصومین ولایت امیرالمونین و فرزندان گرام ایشان است .
اللهم عجل فرجه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین