عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
حجت الاسلام قرائتی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران:
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: عید غدیر روزی است که نعمت تمام و دین کامل شد، در این روز خدا راضی شد و کفار هم مایوس گشت، دشمن تصور می‌کرد بعد از فوت رسول اکرم(ص) همه چیز تمام است اما غدیر همه برنامه آنها را برهم ریخت.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز جمعه(2شهریورماه) در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت مناسک حج در هفته جاری اظهار داشت: عید قربان عید شعائر است زیرا مناسک زیبایی در این روز می‌بینیم، ما در این روز در دست حاجی‌ها در عرفه مفاتیح و در روز بعد چاقو و قربانی را می‌بینیم؛ این رفتار یعنی ما هم ستایش می‌کنیم و هم خون می‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت عید غدیر نیز گفت: عید غدیر هم عید مهمی است، عید غدیر روزی است که نعمت تمام و دین کامل شد، در این روز خدا راضی شد و کفار هم مایوس گشت، خیلی‌ها تصور می‌کردند بعد از رسول اکرم(ص) خیال‌شان راحت می‌شود زیرا دیگر رسول خدا وارثی ندارد اما وقتی امام علی(ع) معرف شد فهمیدند که شایسته‌ای در کنار پیامبر(ص) هست.

رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: دشمن برای ما آرزوهای زیادی دارد، آنها دوست دارن ما غافل شویم و به سختی بیافتیم، از طرفی دوست دارند ما سازش کنیم و از دین دست بکشیم، دشمن هم تصور می‌کرد که بعد از فوت رسول اکرم(ص) دیگر می‌توانند به اهداف خود برسند اما غدیر تمام برنامه آنها را برهم ریخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی یادآور شد: عبادت یعنی رنگ خدایی داشته باشید، درواقع هرچه رنگ خدایی در هر رفتار ما وجود داشته باشد عبادت است، پس نیت انسان‌ها به کار آنها ارزش می‌دهد.

وی افزود: اسلام هم چیزش در هم مخلوط است، در نماز خداوند تمام کمالات را گنجانده است، ما در نماز انتخاب کردن، حضور در صحنه، مردمی بودن، یاد شهیدان، ادب، عدالت، نظم، توحید، معاد، آب و خاک، خورشید، ستاره و ماه، مسواک، عطر و گلاب، ازدواج، همسرداری، فریاد، یاد فقراء و ... را می‌بینیم، بنابراین در شعائر ما همه چیز وجود دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز در خصوص نزدیک شدن به ایام محرم و مراسم‌های غلط قم‌زنی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است« ادبیاتی به کار نبرید که دشمنان شما را دست بگیرند»، اینکه برخی به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند مشکلی ندارد اما اینکه در ارائه این عشق کاری کنید که دشمنان از ما سوء استفاده کنند درست نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان ابراز داشت: خیلی از افراد برای ارادت به امام حسین(ع) قمه‌زنی می‌کنند و دشمن از همین رفتار سوء استفاده می‌کند، امروز اگر در اینترنت کلمه«شیعه» را جستجو کنید عکس یک انسان خونی می‌آید، دشمن از این قمه‌زنی سوء استفاده کرده و شیعه را انسان‌هایی معرفی کرده است که دیگران را می‌کشند و اگر کسی را پیدا نکنند خود را می‌کشند، درواقع آنها به نوعی بیماری روانی دچار هستند که به خودزنی می‌پردازند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین