عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
حجت الاسلام حاج علی اکبری:
حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: روز جهانی مسجد را باید روز قدس دوم بدانیم و از تمام ظرفیت های موجود برای بارور کردن و اهمیت دادن به این روز مهم استفاده کنیم.
عقیق:حجت الاسلام حاج علی اکبری در شانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه در محل حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار شد، گفت: تقارن روز جهانی مسجد با ماه ذی الحجه تمام دلها و افکار را متوجه کعبه دلها کرده است.

وی ادامه داد: قبله نخست مسلمین هنوز مظلوم و مقاوم است و تبدیل به نماد مقاومت اسلامی شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به روز عرفه بیان داشت: روز عرفه روز نیایش است و باید از این قصیده بزرگ حسینی در مساجد بهره بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به در پیش بودن عید قربان ابراز داشت: از تمام ائمه جماعات مساجد می خواهیم برنامه نماز عید قربان را در مساجد به صورت جدی دنبال کنند، قطعاً در شهرستانها نیز این موضوع از سوی ائمه جمعه کل کشور پیگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما در روزهای آینده عید الله اکبر را در پیش داریم که همان عید غدیر است، عیدی که تمام ائمه اطهار در طول تاریخ به آن تأکید بسیار داشته اند.

وی گفت: پیشنهاد من این است که حد فاصل عید قربان تا عید غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت معرفی کنیم. همچنین توجه به روز مباهله از سوی کارگزاران مسجدی مورد تأکید بنده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با مهم خواندن نقش محوری مساجد در پاسداشت قیام سیدالشهدا تأکید کرد: باید همانند گذشته مساجد نقش محوری در پاسداشت قیام امام حسین(ع) داشته باشد.

وی با یادآوری دیدار رهبر انقلاب در روز جهانی مسجد بیان داشت: رهبر انقلاب به ظرفیت های حماسی و انقلابی مساجد تأکید ویژه ای داشته اند بر همین اساس ما نیز باید این موضوع را باید مدنظر کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: بهانه انزجار از صهیونیسم همچنان وجود دارد و ما نیز باید با تفکر صهیونیستی موجود مقابله کنیم. امروز در کنار صهیونیسم یهودی و مسیحی، نوعی از صهیونیسم اسلامی با پرچم داعش نیز به وجود آمده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: باید در مقابل اقدامات شوم رژیم کثیف آمریکا و صهیونیست ها در صهیونیستی کردن قدس شریف بایستیم. آنها با کمال بی شرمی از اقدامات خود با نام معامله قرن یاد می‌کنند.

وی ابراز داشت: بنده معتقد هستم که روز جهانی مسجد را باید روز قدس دوم بدانیم و از تمام ظرفیت های موجود برای بارور کردن و اهمیت دادن به این روز مهم استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری پیشنهاد ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای روز جهانی مسجد عنوان داشت: از سال آینده تلاش خواهیم کرد ذیل یک دبیرخانه دائمی موضوع روز جهانی مسجد و تأکید آن بر آزادسازی قدس را دنبال خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اگر امروز قبله اول مسلمین در حصر صهیونیسم یهودی است، قبله دوم نیز در اسارت آل یهود و آل سعود است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تأکید کرد: روز جهانی مسجد روز توجه به مسجد انقلابی نیز هست و باید ائمه جماعات مساجد به این موضوع توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره برخی کاستی ها در کشور و وضعیت داخلی عنوان داشت: رهبر انقلاب همواره به موضوع جنگ فرهنگی و اقتصاد مقاومتی تأکید داشته اند که متأسفانه به صورت جدی به آن توجه نشده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اگر چه جنگ اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را تحت الشعاع قرار داده است، اما شاهد هستیم که عده از افراد ترسو از شرایط به وجود آمده ترسیده اند. هرچند رهبر انقلاب اسلامی خیال همه را راحت کردند و گفتند نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره خواهیم کرد.

وی گفت: باید در شرایط کنونی بیش از پیش مساجد را محور کار خود قرار دهیم و از طریق آنها مشکلات مردم را برطرف کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: امروز دشمن تمرکز خود را متوجه کاستی های موجود کرده و باید مراقب باشیم که نتواند از این راه به ما ضربه بزند.

وی با ارائه چند پیشنهاد از سوی ائمه جماعات مساجد عنوان داشت: مساجد از طریق ظرفیت هایی که دارند به ایجاد روشنگری و امیدبخشی در جامعه خواهند پرداخت. زیرا امامان جماعت مساجد در خط مقدم ساده زیستی قرار دارند و تمام مشکلات موجود در کشور را به صورت کامل لمس می‌کنند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: بدون شک ائمه جماعات مساجد همراه با مردم پشت نظام ایستاده اند و حتی از مواضع انقلابی مسوولان نیز حمایت می کنند.

وی گفت: انتظار ما از سه قوه این است که با تصویب طرح‌های کارگشا در مجلس، برخورد قاطع با مفسدان در قوه قضائیه و همچنین ترمیم تیم اقتصادی در دولت، در جنگ اقتصادی کنونی پیش قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان گفت: ما معتقدیم در جنگ اقتصادی و شرایط کنونی تنها راه عبور، گوش به فرمان بودن به اوامر و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی است.



منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین