عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
همراه با تجلیل از سه پیرغلام اهل بیت(ع)
جلسه هم‌انديشی هيئات مسلميّه با حضور مسئولين شهرستان ری و مديران و نمايندگان هيئت ‌های مذهبی در تالار شيخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌ عليه السلام برگزار شد.
عقیق:به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم عليه السلام، اين جلسه که به دعوت آستان مقدس از هيئت‌های مذهبی برگزار گرديد، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و با مديحه سرايی در مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ادامه يافت.

در این جلسه خادم القرآن عباس سليمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس ضمن عرض خيرمقدم به حضور ميهمانان ارجمند، نكات لازم در خصوص حضور هيئات در ايام مسلميه را بیان کرد و در ادامه جلسه، مديران و نمايندگان هيئت‌ های مذهبی حاضر در جلسه به تبادل نظر و هم‌انديشی پرداختند.

همچنین فرماندار شهرستان ری از دیگر سخنرانان این مراسم بود و نماینده اداره اطلاعات شهرری نیز به بیان نکات امنیتی لازم پرداخت.

این همایش با حضور مسئولان شهرستان ری از جمله فرماندار شهرستان ری، نماینده اداره اطلاعات شهرستان ری، نماینده اتاق اصناف شهرستان ری، رئیس سازمان تبليغات اسلامي شهرستان ری، مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت، رئیس بسیج مداحان، رئیس خانه مداحان شهرری، معاون شورای هيئات مذهبی، نماينده سركلانتر شهرستان ری و نماینده راهور منطقه 20 و جمعی از مدیران آستان مقدس همراه بود.


در پایان این جلسه از آقایان غلامرضا سازگار، مصطفی طالبی و ابراهیم صدیق سه تن از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که در برپایی مراسم ایام مسلمیه طی سالیان متمادی با آستان مقدّس همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السلام همه ساله و طبق سنوات گذشته، در ايّام مسلميه ميزبان هيئت‌های مذهبي خواهد بود.

بنا به این سنت ديرينه، جمعی از هيئت ها و دسته های عزاداری از نقاط مختلف كشور در اين مراسم نورانی حضور يافته و به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به مناسبت ايام شهادت حضرت مسلم ابن عقيل، فرستاده امام حسين عليه السلام به شهر كوفه، مراسم عزاداری برپا ميكنند.

دسته های سينه زن همچنين در صحن های حرم مطهر تجمع كرده و مراسم باشكوهی را به ياد نخستين شهيد واقعه كربلای حسينی برپا مينمايند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین