عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
این برادران هرچه را انکار کنند، فعل عایشه را که قبر پیامبر(ص) و خلیفه اول و دوم را در خانه خود ...
عقیق: جواب های دندان شکن به شبهات وهابیت  برگرفته از کتاب «شیعه پاسخ می گوید»نوشته مرجع عالیقدر، آیت الله مکارم شیرازی، به شرح زیر است:

زنان و زیارت قبور
 
زنان به خاطر عواطف رقیق تری که دارند، نیاز بیشتری به زیرات قبور عزیزان خود پیدا می کنند تا تسلی خاطر یابند و تجربه نشان داده که نسبت به زیارت قبور اولیاءالله نیز علاقه بیشتری دارند.
 
اما متأسفانه گروه وهابیان افراطی به خاطر حدیث مشکوکی زنان را به شدت از زیارت این قبور باز می دارند و حتی در افواه عوام ان ها در جنوب ایران مشهور است، زنی که بر سر قبری حاضر شودف میت آن زن را به صورت برهنه مادرزاد می بیند!
 
عالمی می گفت به ان ها گفتم قبر پیامبر(ص) و خلیفه اول و دوم همه در خانه «عایشه» بود و مدت ها در آن حجره می زیست یا رفت و آمد داشت، گیرم برهنه او برای پیامبر(ص) اشکالی نداشت، برای خلیفه اول و دوم چطور؟
 
به هرحال دلیل آن ها حدیث معروفی است که به پیامبر نسبت می دهند که فرمود: «لعن الله زائرات القبور؛ خداوند زنان زیارت کننده قبرها را لعنت کند».
 
و در بعضی از کتب به جای «زائرات» «زوّارات القبور» آمده که صیغه مبالغه است.
 
جمعی از دانشمندان اهل سنت مانند ترمذی(1) می گوید: این حدیث مربوط به زمانی است که پیامبر از آن نهی کرده بود، ولی بعداً این حکم نسخ شد و فرمود:...
 
بعضی دیگر از علمای آن ها گفته اند این مربوط به زنانی است که وقت زیادی را صرف زیارت قبور می کردند و حقوق شوهرانشان از میان می رفت و نسخه «زوارات» که صیغه مبالغه است، دلیل آن است.
 
این برادران هرچه را انکار کنند، فعل عایشه را که قبر پیامبر(ص) و خلیفه اول و دوم را در خانه خود جای داده بود، نمی توانند انکار کنند.
 

پی نوشت ها:
1_(سنن ترمذی جلد 3، صفحه 371 (نامبرده عنوان باب را «باب ما جاء من الرخصة فی زیارة القبور» قرار داده است!)
منبع: صابر نیوز
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین