عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به برخی توصیه‌های مهم و کلیدی درباره دارویی زائران حج پرداخت.
عقیق:با فرارسیدن ایام حج و آغاز سفر حجاج بیت ا.. الحرام و نظر به اهمیت سلامت و امنیت حجاج و افزایش دانش و آگاهی در مورد استفاده از داروهایشان در طول مدت این سفر، واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به بیان توصیه‌های دارویی جهت سفر حج پرداخت. رعایت مواردی به شرح زیر در همراه بردن دارو‌های مصرفی به کشور عربستان، حائز اهمیت است.

برای همراه داشتن دارو‌های مورد نیاز، داشتن نسخه ترجیحاً به زبان انگلیسی، دارای مهر و امضاء پزشک، و درج نوع بیماری، نام دارو، میزان مصرف، مقدار دارو و طرز استفاده دارو الزامی است.

برای جلوگیری از رفتار‌ها و برخورد‌های نظارتی پلیس سعودی، پزشک کاروان را از به همراه داشتن دارو‌های خود مطلع کنید.

قوانین کشور عربستان در خصوص دارو‌های حاوی مخدرمانند استامینوفن کدئینه و اکسپکتورانت کدئینه، دارو‌های ترک اعتیاد، ترامادول، آرام بخش‌ها و دارو‌های خواب آور مانند اگزازپام، دیازپام و؛ و دارو‌های روان گردان، بسیار جدی و سختگیرانه است و متهمان به حمل آن‌ها مجازات شدیدی خواهند شد؛ لذا ضروری است زائران برای جلوگیری از هر گونه پیامد ناخوشایند به قوانین این کشور نیز احترام گذاشته و از همراه بردن این دارو‌ها اکیداً خودداری کنند.

در صورت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص، ضمن اینکه پزشک کاروان را از نوع بیماری خود و دارو‌های خاص و ضروری مورد استفاده آگاه می‌کنید، دارو‌های مورد استفاده خود را نیز به میزان ۲ برابر طول مدت سفر به همراه داشته باشید.

دارو‌های مورد نیاز را در دو کیف جداگانه نگهداری کنید

دارو‌های ضروری و حیاتی خود را همیشه به همراه داشته باشید.

در حین سفر و مدت اقامت به منظور جلوگیری از فساد دارو، با مطالعه بروشوردارو، دارو‌های خود را در بهترین شرائط نگهداری کنید. دارو‌ها را دور از نور نگهداری کنید و برای حمل دارو‌های یخچالی از ظروف خنک کننده و یخ استفاده کنید.

قیمت دارو در کشور عربستان بسیار بالا است لذا از خرید دارو بدون هماهنگی و مشورت با پزشک کاروان اکیداً خودداری شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین