عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
آیت الله جوادی آملی در دیدار روحانیون مازندران:
حضرت آیت الله جوادی ‌آملی با بیان این که در کشور طیب و طاهر اختلاس نجومی نباید وجود داشته باشد، گفت: باید در یک جامعه طیّب و طاهر همه امور بر اساس اصول و قانون باشد.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در دیدار روحانیان مستقر استان مازندران گفتند: این زیارت ها و دعاهایی که خواندن آن سفارش شده در عین حال که دعا و زیارت هستند عمیق ترین درس ها را به ما می دهند.

ایشان افزودند: این دعاها و زیارت نامه ها به ما می گویند وقتی وارد امکان  مقدس و مطهر شدیم زیارت و عرض ادب کنید و حاجت های خود را بخوانید آثار دعا و زیارت تنها به اینها که گفته اند نیست.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند: در زیارت جامعه که یکی از قوی ترین زیارت ها است به ما گفتند وقتی وارد حرم های مطهر شدید خواسته های دنیوی، اخروی و حاجت های خود را بیان کنید و عاقبت بخیری و شفای مریض ها را بخواهید اما نباید تنها به این امور اکتفا کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شهدا در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که شهدا موجب پاک شدن کشور شدند، تصریح کردند: در رژیم سابق برخی مناطق به مرکز فساد و فحشا تبدیل شده بود که امروز به برکت انقلاب و خون های پاک شهدا این کشور از این مسائل پاک شده است.

معظم له با تأکید براین که کشوری که پاک شد باید میوه هایش نیز پاک باشد، ادامه دادند: به همین دلیل در یک کشور پاک باید مسئولان، حکومت، دولت و ملت نیز خوب باشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) فرمودند هر جا که شهید در آن وجود دارد آن کشور طیب و طاهر است، خاطرنشان کردند: باید از چنین جامعه ای نهایت استفاده معنوی برده شود.

این مرجع تقلید با بیان این که در کشور طیب و طاهر اختلاس نجومی نباید وجود داشته باشد، تصریح کردند: باید در یک جامعه طیب و طاهر همه امور بر اساس اصول و قانون باشد.

ایشان با اشاره به این که شهدا آمدند و کشور را پاک کردند، گفتند: شهدا زنده هستند و از خدا مژده می خواهند و کاملاً از همه چیز با خبر هستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود با بیان این که بلد علم خود به خود به وجود نمی آید، تصریح کردند: به همین دلیل برای تحقق این امر باید تلاش و کوشش کرد و باید طیب تربیت کنیم.

این مرجع تقلید بر ضرورت ادامه راه شهدا از سوی جامعه اسلامی تأکید کردند و گفتند: اگر ما راهی راه شهدا شویم آنها مرتب از خداوند سبحان بشارت می گیرند.

معظم له با بیان این که ادامه راه شهدا بسیار ارزشمند و دارای بشارت از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) هستند، بیان داشتند: به طور حتم حرکت در مسیری که شهدا پیمودند موجب سعادت و رستگاری انسان خواهد شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از ایجاد ناامیدی در جامعه به ویژه در میان مردم، گفتند: برخی ها همواره تلاش می کنند مردم را ناامید و جامعه را ملتهب کنند که باید جلوی این افراد گرفته شود. 

وی با بیان این که متأسفانه در فضای مجازی و روزنامه ها اخبار جعلی را مطرح می کنند، بیان داشتند: انتشار اخبار بی اساس و بی ریشه از سوی برخی افراد در فضای عمومی جامعه اثرات بدی برای جامعه در پی خواهند داشت.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مهم روحانیت در جامعه گفتند: در عین حال این که گرانی و مشکلات در کشور زیاد است، اما روحانیت و مبلغان دینی باید فضای عمومی جامعه را آرام نگه دارند.

حضرت آیت الله جوادی آملی از روحانیت به عنوان شاگردان حضرت ولیعصر(عج) یاد کرد و افزودند: تلاش روحانیت در جهت تبلیغ، تعلیم و نشر معارف قرآن و عترت ستودنی است.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین