عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
حسینی قمی:
حجت‌الاسلام حسینی قمی با اشاره به توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر در برخورد با مفسدان اقتصادی، سه شیوه برخورد با این مفسدان را معرفی کرد.
عقیق:یکی از مهم‌ترین تهدیدات جوامع، خروج متولیان و کارگزاران آن از دایره عدالت و روی آوردن به اشرافیت و فسادهای اقتصادی است. از مهم‌ترین آسیب‌هایی که به دنبال این نوع فساد بر جوامع عارض می‌شود، بدبینی مردم آن جامعه نسبت به اصل و پایه نظام است؛ زیرا نگاه مردم به مسئولان در جایگاه نمایندگان ملت برای حل معضلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است اما زمانی که یک کارگزار تبدیل به یک مفسد اقتصادی می‌شود، به طور طبیعی از مردم سلب اطمینان می‌شود؛ به خصوص زمانی که از سوی مراجع قضائی برخورد مناسب با آنان صورت نگیرد. 

عدم کارایی مدیران جامعه از دیگر آسیب‌هایی است که به دنبال فسادهای اقتصادی بر جامعه عارض می‌شود که در نتیجه، کاهش روند پیشرفت جامعه را به دنبال خواهد داشت. همچنین ایجاد فاصله طبقاتی بین مردم و مسئولان و در نتیجه آشوب‌های اجتماعی از دیگر تهدیدات این چالش است. از این رو دین مبین اسلام نسبت به اینگونه مسائل حساسیت فراوانی به خرج داده است.

حجت‌الاسلام حسینی قمی با اشاره به توصیه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: همان امیرالمؤمنین(ع)‌ که اگر کسی گناه اخلاقی انجام می‌داد، مچ نمی‌گرفت و آبروی شخص را نمی‌برد، وقتی بحث فساد مالی می‌شود، (به مالک) می‌فرماید هم او را مجازات مالی کن و هم زندان ببر و هم تازیانه بزن و اینکه سه کار را با فرد خاطی انجام بده.


منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین