عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
خاتمی در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان:
خطیب موقت نماز جمعه تهران در مورد مقام امامزادگان گفت: امامزادگان مبلغان خاموش هستند، در واقع این افراد در زمان حیات خود با بیان و قلم خود تبلیغ دین را داشتند و بعد از شهادتشان مزار و مرقد آنها مبلغ پاکی آنهاست.
عقیق:آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران بعدازظهر چهارشنبه(۲۷تیرماه) در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در امامزاده صالح(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه ایام تکریم و بزرگداشت امامزادگان را در دهه کرامت جشن می گیریم یک سلیقه خوبی بود که سازمان اوقاف به خرج داد، اظهار داشت: مزار امامزادگان به طور قطع پایگاه نور و معنویت است، از مصادیق آیه ۳۶سوره نور همین امامزادگان است، امامزاده ها این ویژگی را دارند که در جوار و حریم آنها دل متوجه خداوند می شود.

 

وی ادامه داد: رفتن به زیارت امامزادگان مصداق تعظیم شعائر است، تقوا واقعی در اصل تقوا دل است هرچند تقوا ظاهر باید وجود داشته باشد اما تقوا واقعی آنجایی است که فردی از هرگوشه شهر تهران خود را برای زیارت امامزاده صالح(ع) می رساند و اینکه او به این سوی کشانده می شود عشق به فرزند فاطمه(س) است. 

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: ابراز عشق به فرزندان حضرت فاطمه(س) ادای اجر رسالت است، کسی که به فرزند امام موسی بن‌ جعفر(ع) ابراز ارادت می کند قطعا به امام جعفر(ع)، امام کاظم(ع) و حضرت فاطمه(س) ارادت دارد، البته تکریم کردن با پرستش کردن متفاوت است و نباید شبهه ای که ‌پشت ما درست می کنند توجه کرد، ما امامزادگان را پرستش نمی کنیم بلکه تکریم می کنیم، کسانی که به تجلیل از ترامپ و پرستش او می پردازند شرک می کنند و مشرک کسانی هستند که به دشمنان اسلام باج می دهند.

 

خاتمی با اشاره به دو تعبیر از رهبر معظم انقلاب در مورد امامزادگان توضیح داد: به گفته رهبری«این امامزادگان ثروت معنوی کشور هستند و ذخایر معنوی کشور به شمار می آیند، همچنین امامزادگان کانون یاد خداوند می باشند»، براساس این تعبیر باید گفت در دنیایی که غفلت از خداوند موج می زند این بقاع و اماکن مذهبی یک نوع ثروت معنوی هستند که مردم با حضور در آنها به آرامش می رسند. 

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین در مورد امامزادگان می فرمایند « ما در جای جای کشور امامزادگان داریم»، خیلی از این امامزادگان به همراه خانواده های خود از شهرهای خود به خاطر مسائل امنیتی هجرت می کردند تا کشته نشوند و مردم ما هم آنها را مورد تکریم قرار می دادند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: امامزادگان به گردن ما حق حیات دارند، ولایت مداری و بزرگداشت جایگاه ائمه به خاطر وجود همین امامزادگان است، حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) دین خود را عرضه کرد و امام هادی(ع) او را تایید کرد و گفت راه و مسیر همین است پس امامزادگان برای ترویج دین و تبلیغ آن تلاش های بسیاری کردند.

 

خاتمی با بیان اینکه امامزادگان پناهگاه مردم هستند، تصریح کرد: عزیزانی که تولیت این امامزادگان را دارند آرامش را از نزدیک حس می کنند، مردم هم با مراجعه به این مکان ها با درد و دل هایی که می کنند آرام می شوند و حاجت خود را می گیرند.

 

وی در پایان گفت: امامزادگان مبلغان خاموش هستند، در واقع این افراد در  زمان حیات خود با بیان و قلم خود تبلیغ دین را داشتند و بعد از شهادتشان مزار و مرقد آنها مبلغ پاکی آنهاست، هرکدام از این امامزادگان فدای دین شدند، در واقع این امامزداگان ارزش فدا شدن برای دین را به ما نشان دادند.



منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین