عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
حجت‌الاسلام ابوترابی در مراسم هفتم درگذشت مرحوم حسینی:
امام جمعه موقت تهران گفت: دین‌باوری، نماد عقلانیت است و مرحوم حجت‌الاسلام حسینی، نمونه‌ای از دانش و عقلانیت بود.

عقیق:مراسم هفتمین روز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر حسینی، معلم اخلاق و روحانی سرشناس که مردم کشورمان با سخنان او در برنامه «اخلاق در خانواده» آشنا بودند، عصر پنجشنبه هفتم تیرماه در مسجد فائق (مسجدی که خود امامتش را سال‌ها بر عهده داشت) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علماء، فضلا، روحانیون و فعالان فرهنگی، مذهبی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت تهران سخنرانی کرد و حیدر خمسه و مصطفی سماواتی به ذکر مصیبت سیدالشهدا علیه‌السلام پرداختند.

امام جمعه تهران در این مراسم که با حضور پرشور و گسترده عموم مردم همراه بود، گفت: حجت‌الاسلام حسینی، نمونه مناسبی از عقلانیت و دانش بود و این فضائل، رمز تعالی فرد و جامعه است.

ابوترابی با بیان این‌که مهم‌ترین گوهر و بزرگ‌ترین سرمایه انسان در مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام، عقل است، خاطرنشان کرد: محدثین و مفسرین قرآن، این کتاب آسمانی را «کتاب‌العقل» می‌دانند و صاحبان خرد و اهالی فکر و اندیشه از همین زاویه در مدرسه ائمه طاهرین سلام‌الله علیها زانو می‌زنند.

وی ادامه داد: عقلانیت و دین در مدرسه دین پیوند خورده است و فضائل اخلاقی، راه را برای ورود دین به جامعه هموار می‌کنند. بنابراین باید شاگردان مدرسه دین، خردورزی، تعقل و اندیشه را در صدر رفتارهای خود قرار دهند؛ چرا که این، راه و روش شاگردان مدرسه قرآن و عترت است.

حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان این‌که مسجد فائق، بزرگان زیادی به خود دیده است، از آیت‌الله فائق که مسجد را با نام او می‌شناسند به عنوان فاضلی بی‌نظیر یاد کرد و گفت: مردم این منطقه و نمازگزاران این مسجد باید به خود ببالند که بعد از آیت‌الله فائق، شخصیت کم‌نظیری چون مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حسینی را در این مسجد درک کردند و نمازشان را به امامت ایشان برپا داشتند.

امام جمعه موقت تهران آن‌گاه خاطرنشان کردک اگر می‌خواهید عقلانیت افراد را بسنجید، به دین‌باوری‌شان نگاه کنید؛ چرا که انسان، هرچه از درجه عقلانیت بالاتری برخوردار باشد، دیانت بیش‌تری هم دارد. به همین دلیل است که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله را عقل نخست و عقل کل عالم امکان می‌دانیم.

وی تمام دغدغه رهبر معظم انقلاب را تربیت شاگردان صالح در مکتب اسلام دانست و اضافه کرد: همین مکتب و همین شاگردان آن است که دشمنان ما را هر روز در موقعیت ضعف بیش‌تر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پایان، دو آرزوی ولی امر مسلمین را «فرج صاحب‌الزمان (عج)» و «شهادت در راه خدا» دانست و گفت: مفتخریم که این انقلاب به دست معلمی بنیان نهاده شد که رهبری امروز اسلام، شاگرد مکتب آن معلم است.

در این مراسم، علی شمخانی (دبیر شورای عالی امنیت ملی)، محمدرضا باهنر (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، رضا صالحی امیری (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سردار محمد کوثری، علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی)، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور)، حجت‌الاسلام شهاب مرادی و چهره‌های مذهبی، سیاسی و فرهنگی بسیاری شرکت کردند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین