عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آنان که در ماه رمضان با ورع و دوری از گناه نسبت به دنیا منقطع شدند تلاش کنند که با خضوع و خشوع به درگاه الهی این حالت را حفظ کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: در ماه رمضان سطح رفاقت مومنان طی آمرزش و بهره مندی از لطف و کرم خداوند با حضرت حق افزایش یافته است که انسان باید قدر دانسته و برای مراقبت از آن تلاش کند.

وی افزود: رسیدن به فرصت های الهی به سادگی ممکن نیست برای دست یافتن به آن باید در ابتدا ورع داشت، یعنی انسان بین خود و خدای متعال حلال و حرام ها را به خوبی رعایت کند، خداوند متعال نزدیک شدن به حرام از نظر عقیدتی و عملی را نمی پسندد بنابراین انسان باید احتیاط شدید داشته باشد چراکه حق است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: افضل اعمال در ماه رمضان ورع است، ورع احتیاط شدید در فاصله گرفتن از حرام ها است که اگر انسان به گناه نزدیک شود از حالت ورع خارج شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در ماه رمضان مومنان از گناه فاصله می گیرند، اظهار داشت: در این ماه خداوند به بهانه های زیادی همچون شب قدر، سحرها، صله ارحام، مناجات ها و ....  بار گناه انسان را کاهش داده است بنابراین انسان باید همچون جان شیرین آن را قدر بداند و از آن نگهداری کند.

وی با استناد به فرمایشی دیگر از پیامبر اکرم(ص) در نهج البلاغه بیان داشت: ایمان شخص دوام و قوام پیدا نمی کند مگر اینکه قلب او قوام یابد و قلب او به استقامت نمی رسد مگر اینکه زبان او به استقامت رسد.

حجت الاسلام  والمسلمین علی اکبری افزود: سلامت قلب در سلامت لسان است، آنچه ایمان قلبی انسان را به خطر می اندازد و آن را بر باد می دهد زبان او است، بنابراین باید بیشتر مراقبت داشت و فاصله با حرام های آن را رعایت کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان داشت: انسان در مسیر الهی نباید صرفا به برنامه ریزی خود اعتماد کند بلکه باید با قدرشناسی بر لطف خداوند به درگاه او تضرع و خشوع کند.

وی افزود: پیامبر(ص) همواره در نیمه های شب با تضرع، خضوع و خشوع از خداوند می خواستند که از لطف خود ایشان را حتی یک لحظه به خود وانگذارد، چراکه غفلت انسان را بسیار سقوط می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری با اشاره به حسرت بزرگ در روز قیامت، گفت:  انسان پس از به دست آوردن لطف حضرت حق اگر آن را از دست بدهد بسیار حسرت خواهد خورد، بنابراین برای مراقبت از آن ضمن تلاش خود باید به پیشگاه خداوند اظهار عجز کرده و از او یاری بطلبد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دعاهای ماه رمضان نظیر ابوحمزه را در سایر ماه ها ادامه دهید، خاطرنشان کرد: از سوغاتی های ماه رمضان رقت قلب است که باید انسان قدر آن را بداند تا از دنیا انقطاع داشته باشد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین