عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
یکی از مبلغان مذهبی حوزه و دانشگاه احیای شب عید فطر را یکی از آداب پر فضیلت این مناسبت مهم مسلمین جهان دانست و به اهمیت این روز مبارک پرداخت.
عقیق:حجت الاسلام احمد پناهیان در گفت وگویی با اشاره به عید سعید فطر و اهمیت این مناسبت بعنوان یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان جهان گفت: یکی از دلایل اهمیت عید فطر این است که به میزان تعداد نفراتی که در کل ماه رمضان از جهنم نجات پیدا می کنند به همین مقدار فقط در شب عید فطر نجات پیدا می کنند. یعنی شب عید فطر با کل شب های ماه مبارک رمضان حتی شب قدر برابری می کند. امیر المومنین علی (ع) سه شب خاص را حتما تا صبح بیدار می ماندند که یکی از شب ها شب عید فطر است که در کنار شب های 23 ماه رمضان و نیمه شعبان شب زنده داری می کردند.

وی در خصوص دستوراتی که در فضیلت و برگزاری هر چه بهتر عید فطر به ما رسیده است، افزود: امام رضا(ع)، ذکر دعا و صلوات و تلاوت آیاتی از قرآن کریم را بسیار به مسلمین در این روز توصیه می فرمایند. از طرفی از رسول مکرم اسلام(ص) نقل است که روز عید ملائکه سر کوچه ها می ایستند و به خطاب به مردم ندا می دهند که همگان بروند سمت خدای متعال که خداوند عطای زیادی در این روز می کند و در واقع گناهان بزرگ را مورد بخشش قرار می دهد. پس عید فطر روز استغفار و روز توجه ویژه به خالق هستی است.

این کارشناس مذهبی پوشیدن لباس سفید و عطر زدن و غسل کردن مومن را جز آداب سفارش شده ائمه اطهار در این روز عنوان کرد .

پناهیان در پایان گفت: برگزاری شکوهمند نماز روز عید فطر جز بزرگترین اجتماعات مسلمین و مانور قدرت جهان اسلام است و از مناسک این عید مبارک محسوب می شود. اقامه این نماز در صفوف به هم فشرده اقشار مختلف مسلمانان از این جهت حایز اهمیت است که اقتدار و وحدت مومنان را پس از یک ماه بندگی و میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان بر جهانیان آشکار می سازد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین