عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
صحن امام زمان(عج) در ضلع غربی حرم امامین جوادین(ع) به همت ستاد بازسازی عتبات در حال احداث است که ساخت این صحن بیش از 45 درصد پیشرفت داشته است.

عقیق:کاظمین یکی از شهرهای عراق است که این شهر به دلیل اینکه حرم امامین جوادین(ع) قرار دارد، همواره مورد توجه زائران است و هر ساله تعداد زیادی از عاشقان اهل‌بیت(ع) به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

 

 

حرم امامین جوادین(ع) با توجه به گستردگی و نزدیکی به پایتخت عراق همواره مورد توجه قرار داشته و به عنوان بزرگ‌ترین اعتاب مقدسه عراق به شمار می‌رود.

در سال‌های اخیر با توجه به حضور گسترده شیعیان در حرم امامین جوادین(ع) نیاز به توسعه این حرم بیش از گذشته حس شد، بر همین اساس ستاد بازسازی عتبات با توافق با متولیان این حرم اقدام به توسعه حرم امامین جوادین(ع) کرد.

 

 

در همین راستا علاوه بر بازسازی و ترمیم بخش‌هایی از صحن و شبستان حرم، اقداماتی برای احداث صحن جدیدی با عنوان صحن امام رضا(ع) کرد که هم‌اکنون فاز سوم و پایانی این صحن در حال انجام است.

پس از آن هم مقرر شد صحن امام زمان(عج) در ضلع غربی حرم امامین جوادین(ع) طراحی و احداث شود که مراحل طراحی آن از سه سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون بخشی از این صحن به بهره‌برداری رسیده اما تکمیل نشده است.

 

 

با تکمیل و بهره‌برداری صحن امام زمان(عج) درب غربی حرم نیز بر روی زائران باز می‌شود و زائران نیز می‌توانند از این مسیر تردد کنند. با توجه پیشرفت بیش از 45 درصدی احداث صحن امام زمان(عج) حرم امامین جوادین(ع) به نظر می‌رسد این صحن تا سه سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین