عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
زورق:
محمدحسن زورق گفت: استاد سبزواری هنر و شعرش را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد. بی تردید «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب اسلامی و پدر سرود انقلاب محسوب می‌شود، از ویژگی‌های او این بس که شعر را وقف خدمت به مردم کرده بود.
عقیق:محمدحسن زورق از شاعران و نویسندگان کشورمان در گفت‌وگویی به حمید سبزواری پرداخت و اظهار داشت: آشنایی بنده با مرحوم سبزواری به سال 1355 باز می‌گردد یعنی دوستی 40 و اندی ساله داشته‌ایم.

زورق در ادامه با بیان اینکه مرحوم سبزواری اخلاق ممتازی داشت، بیان کرد: استاد سبزواری به لحاظ اخلاقی بسیار متواضع و با اخلاق و دارای سجایای پسندیده بود. واقعا الگو و اسوه برای شاعران محسوب می‌شد.

به گفته وی، استاد سبزواری هنر و شعرش را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد. بی تردید «حمید سبزواری» پدر شعر انقلاب اسلامی است و بی تردید پدر سرود انقلاب محسوب می‌شود، از ویژگی‌های او این بس که شعر را وقف خدمت به مردم کرده بود.

این نویسنده با تاکید بر اینکه سبزواری به جای تمنیات شخصی درباره نیازهای و ارزش‌ها و حرکت‌های اصیل اسلامی و انقلابی مردم شعر می‌سرود، افزود: شعرای امروز برای تشخیص مسیر درست باید راه ایشان را طی کنند. البته همیشه در جامعه مردان و نخبگانی پیدا می‌شوند که عمر طبیعی خود را کرده و جای خود را به کسانی دیگر می‌سپارند تا راه ادامه یابد.

 زورق بااشاره به این مطلب که برخی چهره‌ها جانشین پذیر نیستند تصریح کرد: برای فقدان برخی چهره‌ها نمی‌توان جایگزین معرفی کرد مثل حافظ در غزل، البته هوشنگ ابتهاج غزلسرای بزرگی است ولی حافظ و سعدی از قلل بزرگ محسوب می‌شوند، قله‌ای که کمتر کسی می‌تواند به آن برسد. اما از سوی دیگر یکی دیگر از قلل شعر انقلاب اسلامی «حمید سبزواری» است که هنوز کسی را به لحاظکمی و کیفی سراغ نداریم که به پای او برسد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین