عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷
آیت الله ناصری در جمع اساتید و طلاب:
آیت الله ناصری گفت: شدیدترین عذاب ها برای عالم بی عمل است، آنچه حرام است انجام ندهیم، حب جاه، حب ریاست و حب احترام نداشته باشید، با خدا معامله کنید، تا حرفمان در دیگران هم اثر کند.
عقیق:نشست اخلاقی با موضوع "اصلاح نفس و بهره گیری از فضائل ماه شعبان المعظم" با سخنرانی آیت الله ناصری، موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون  دولت آباد و استاد اخلاق با حضور مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه  و مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون شاهین شهر برگزار شد.

آیت الله ناصری در ابتدای جلسه طلاب را به عمل کردن آنچه آموخته اند توصیه کرد و گفت: کسی که می خواهد رهبر جامعه ای باشد و حرفش در اجتماع موثر باشد باید اول بین خودش و خدا را اصلاح کند و چنین شخصی باید خودش را بشناسد تا بتواند معرف خدا باشد.

وی با اشاره به این که شدیدترین عذاب ها برای عالم بی عمل است گفت: آنچه حرام است انجام ندهیم، حب جاه، حب ریاست و حب احترام نداشته باشید، با خدا معامله کنید، تا حرفمان در دیگران هم اثر کند.

استاد اخلاق حوزه در خصوص بهره گیری از فضائل ماه شعبان گفت: ماه شعبان افضل از همه ماه هاست چون عظمت روزها به واسطه اموری است که در آن روز واقع می شود و در این ماه تولد سه امام بزرگوار(حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)،حضرت سجاد(علیه السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وسه امامزاده(حضرت ابوالفضل (علیه السلام)، حضرت علی اکبر(علیه السلام) و حضرت رقیه(علیها السلام) وجود دارد که به این ماه عظمت داده اند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گفت: از حضرت آدم تاکنون چنین شخصی با چنین ویژگی(طول عمر) متولد نشده و ایشان سبب حیات عالم هستند و واسطه غیب و شهود که اگر امام زمان(عج) نباشند دنیا خراب می شود.

استاد اخلاق با تاکید بر استفاده معنوی از برکات این ماه در بیان اسامی دیگر این ماه گفت: ماه شعبان ماه ولایت، ماه رحمت و ماه ارزاق است، چراکه ارزاق مومنان جلوه گرتر از سایر ماه هاست و ثواب اعمال در این ماه بیش از سایر ماه هاست و بین علمای علم اخلاق این ماه، ماه سیر الی الله است.

آیت الله ناصری گفت: طبق روایتی از امام موسی الکاظم(علیه السلام ) هرکسی در ماه شعبان استغفار کند، خداوند گناهان گذشته او را حتی اگر به عدد ستاره های آسمان هم باشد می آمرزد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین