عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله تسخیری:
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام گفت: اسلام به طور کلی مسأله توسعه انسانی را دنبال کرده است و بر این اساس موافقیم که طبیعت مخلوق خدا و هماهنگ با انسان است؛ حتی یک دوستی بین آن دو برقرار است و توجه به طبیعت از تعلیمات اسلامی است.
عقیق: آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در سخنرانی خود در یازدهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس روسیه گفت: آیه ۳۲ سوره مبارکه ابراهیم در قرآن کریم این موضوع را مطرح می‌کند که خداوند همه چیز را برای انسان خلق کرده است و در آخر آیه می‌فرماید؛ هر آنچه شما نیاز داشتید ما برای شما فراهم کردیم.

وی افزود: اما مشکل اینجاست که سرعت رشد بشریت بسیار بیشتر از سرعت رشد طبیعت است که با هم متوازن نیستند.

آیت‌الله تسخیری افزود: اسلام می‌فرماید که تولید را باید رشد دهید و توسعه را روز به روز بیشتر کنید؛ اما برای این کار، دو راه پیش ما گذاشته است؛ تعلمیات فکری و تعلمیات عملی. تشریفاتی در اسلام و احکام آن است که انسان را به سوی توسعه طبیعت سوق می‌دهد. یکی از این احکام مراقبت از زمین برای بهره‌وری و رسیدن به توسعه است که نباید اجازه داد زمین از بین برود.

وی ادامه داد: اسلام به طور کلی مسأله توسعه انسانی را دنبال کرده است و بر این اساس موافقیم که طبیعت مخلوق خدا و هماهنگ با انسان است؛ حتی یک دوستی بین آن دو برقرار است و توجه به طبیعت از تعلیمات اسلامی است.

عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان سخنان خود تأکید کرد: با تغییر انسان و تعلیم او می‌توانیم از مشکلات طبیعی و نیز مشکلات مربوط به بشریت رهایی یابیم.

در این دور از گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت که به مدت سه روز برگزار می‌شود، اندیشمندان دو طرف مباحث و مقالات متعددی را با عناوینی نظیر اخلاق محیط زیستی از دیدگاه اسلام و مسیحیت، امنیت اجتماعی ناهمکیشان و دین و محیط زیست به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

هیأت کلیسای ارتدوکس روسیه در جریان سفر خود به جمهوری اسلامی ایران از شهر مقدس قم بازدید و با برخی شخصیت‌های دینی و دانشگاهی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین