عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
اسدالله عباسی گفت: می‌توان از ظرفیت‌های مساجد برای انعکاس محتوای غنی اسلامی و انقلابی استفاده کرد و روحیه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی را از این طریق در جامعه تقویت کرد.
عقیق:اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به نقش مساجد در اعتلای ارزش‌های دینی و تربیتی جامعه، اظهار داشت: مساجد کانون‌های مذهبی و فرهنگی قوی هستند و می‌توانند موجب اعتلای ارزش‌های دینی و تربیت انسان‌ها شوند.

وی با بیان اینکه مساجد نقش جدی و مؤثری در ظهور و بروز همه اعتقادات دینی و انقلابی ما دارند، افزود: ما توفیقات بسیار خوبی در زمینه توسعه و گسترش مساجد در سراسر کشور داشتیم اما نتوانستیم از همه ظرفیت‌های مساجد به نحو شایسته استفاده کنیم.

عباسی با تأکید بر اینکه مساجد تنها برای برپایی نماز ظهر و عصر یا مختص به ماه رمضان و ماه محرم نیست، یادآور شد: مساجد کانون‌هایی هستند که می‌توانند از تمام ظرفیت آن در راستای اعتلای دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم می‌توانند اخبار روز را از تریبون‌های مساجد دریافت کنند و متولیان نیز می‌بایست فعالیت‌های مساجد را به روز کنند و در مساجد، نشاط معنوی به وجود بیاورند؛ فعالیت مساجد نباید تنها به برگزاری مراسم ختم و عزاداری ماه محرم محدود شود، چرا که این تنها یکی از ابعاد مختلف فعالیت‌های مسجد است و سایر شعائر مذهبی نیز می‌بایست در مساجد ظهور و بروز یابند و شکوفا شوند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد می‌توان از ظرفیت‌های مساجد در جهت انعکاس محتوای غنی اسلامی و انقلابی استفاده کرد و روحیه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی را از این طریق در جامعه تقویت کرد.

عباسی گفت: از همین رو است که دشمنان تلاش می‌کنند بین مساجد و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که جوانان و نوجوانان هستند، فاصله ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مساجد خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های مساجد با برنامه‌ریزی انجام شود، می‌تواند جاذبه بیشتری برای حضور مردم و استفاده از برنامه‌های آن ایجاد کند نه اینکه مسجد موقع نماز جماعت ظهر باز باشد، سپس تعطیل شود تا موقع نماز مغرب به نظر می‌رسد در این زمینه کمی ضعیف کار کرده‌ایم و نتوانستیم از جنبه محتوایی از تمام ظرفیت‌های مساجد بهره‌ ببریم.

عباسی با تأکید بر نقش مؤثر ائمه جماعات مساجد در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور گفت: هر چند نقش ائمه‌جماعات مساجد در تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور خوب است، اما به نظر می‌رسد از انسجام و برنامه لازم برخوردار نیست.

وی افزود: بعضی از مساجد به صورت جسته و گریخته در این عرصه موفق هستند و بعضی هم موفقیت چندانی ندارند، وقتی ما اعتقاد داریم که مساجد سنگر هستند و باید آن‌ها را حفظ کرد، بنابراین می‌بایست تلاش کنیم که از ظرفیت‌های مساجد به درستی استفاده کنیم.

دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ 20 شعبان آغاز می‌شود و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به امر غبارروبی مساجد می‌پردازند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین