عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
آیت الله سید مصطفی موسوی:
نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از پیروزی انقلاب در این کشور فعالیت‌های قرآنی بسیار زیادی صورت گرفته است اما هنوز مهجوریت قرآن در جامعه کاملا از بین نرفته است.
عقیق:آیت الله سید مصطفی موسوی بیان کرد: یکی از سفارشات اکید و موکد در اسلام مسئله وقف است که در فقه اسلامی ما بخش خاصی به آن اختصاص داده شده و علما و مراجع نیز در کتب و رساله‌های خود به تبیین موارد، شرایط و ثواب و پاداش آن پرداخته‌اند.

نماینده خبرگان رهبری استان همدان با بیان اینکه وقف سیره رسول‌الله(ص)، امیرالمومنین(ع) و علمای بزرگ و مومنین است، عنوان کرد: امروزه اداره اوقاف نیز در احیای مسئله وقف تلاش‌های زیادی کرده است؛ وقف یکی از مصادیق صدقه جاریه است که پاداشی ماندگار برای واقف به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی از اموری است که باید در کشورهای اسلامی و بویژه در جمهوری اسلامی به آن توجه ویژه داده شود.

موسوی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین که روایتی قطعی میان شیعه و سنی است، قرآن را به عنوان یکی از دو میراث گران‌بهای خود معرفی و اهل‌بیت(ع) را مفسرین قرآن عنوان کردند.

نماینده خبرگان رهبری استان همدان اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی در این کشور فعالیت‌های قرآنی بسیار زیادی صورت گرفته است اما هنوز مهجوریت قرآن در جامعه کاملا از بین نرفته است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین