عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت توجه ویژه به حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران و برادران واقعا با سیلی صورت خود را نگه داشته اند، ما انتظاری از دولت نداریم، از نظر مالی از حوزه های علمیه حمایت شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر چهارشنبه در جلسه ائمه جمعه استان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به وحدت و انسجام در استان بین ائمه جمعه و فرماندار شهرستان ابراز داشت: انتظار داریم استاندار بر فرمانداران نیز تاکید داشته باشد تا هماهنگی بیشتری صورت بگیرد، قطعا این هماهنگی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی ایران مفید خواهد بود.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: نقش ائمه جمعه در شهرها برای پیشبرد اهداف فرهنگی آن شهر بسیار موثر است، نمازهای جمعه قرارگاه های فرهنگی هر شهر محسوب می شوند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مراسم اعتکاف را پیش رو داریم که نقش ائمه جمعه در حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم مذهبی بسیار کارساز است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر برگزاری جلسات تخصصی پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که من جمع بهتری نمی بینم تا این مسایل را مطرح کنم، که در این دیدار، مسائل مهم پیرامون آینده انقلاب مطرح شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه با کمترین امکانات مشغول انجام وظیفه هستند، حتی برخی یک نفر نیز به عنوان مسئول دفتر، همراهشان نیست، گاهی کم مهری هایی نیز در برخی شهرستان ها دیده می شود که ائمه جمعه تحمل کرده اند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی با یک نفر حل نمی شود، تصریح کرد: در همین راستا جلسات شورای فرهنگ عمومی به طور مرتب در این 9 ماه اخیر تشکیل شده است.

امام جمعه تبریز همچنین ابراز داشت: جلسات اخلاق هفتگی با حضور ائمه جمعه در شهرستان ها تشکیل شود، چرا که بسیار دارای اثر مثبتی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت توجه ویژه به حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران و برادران واقعا با سیلی صورت خود را نگه داشته اند، ما انتظاری از دولت نداریم تا از نظر مالی از حوزه های علمیه حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: ائمه جمعه انتظار دارند در برنامه های فرهنگی  2018 به مسائل فرهنگی و معنوی و تاریخ تشیع و روحانیت و آذربایجان توجه ویژه ای بشود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ستاد امربه معروف و نهی از منکر در شهرستان ها ابراز داشت: اقدام ستاد امربه معروف و نهی از منکر به معنای چکشی برخورد کردن نیست، اما فعال تر شدن این ستاد بسیار می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی موثر باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین