عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
نمایش آیینی «بانوی بی‌نشان» از چهارشنبه ۲۵ بهمن به روی صحنه رفته است. ۸۰ بازیگر و عوامل اجرایی در اجرای این نمایش نقش دارند.
عقیق:حجت الاسلام مهدی رحمتی مدیر مسوول کانون فرهنگی هنری امام زمان(عج) در نشست خبری نمایش آیینی بانوی بی‌نشان گفت:

کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) پیشینه‌ای ۳۶ ساله در تولید آثار هنری دارد که علاوه بر نمایش سالانه طنز،اجرای نمایش‌های مختلفی را از جمله غیبت، ستون مزاحم، آتشی در خرمن، شبیخون، خواستگاری، قالی، سپیده خونین و پیام سرخ در کارنامه هنری خود دارد.
@ab_bineshan
این کانون امسال بزرگترین نمایش آیینی منطقه را با عنوان «بانوی بی نشان» در آران و بیدگل اجرا می‌کند. کار تولید این اثر نمایشی از دوسال قبل آغاز شده است.

 نمایش بانوی بی‌نشان از ۲۵ بهمن تا ۴ اسفند از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، واقع در بلوار عاملی، خیابان ارشاد برگزار می شود.

داستان این نمایش، ماجرای مادر مفقودالاثری است که برای پیدا شدن فرزندش به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شود و در عالم رویا با بازگشت به مقطعی از تاریخ، تمام مراحل زندگی حضرت صدیقه طاهره به نمایش در می‌آید.

کار گروهی این نمایش از دو سال قبل آغاز شده و این نمایش برگرفته از متن کتاب کشتی پهلوگرفته به نویسندگی سید مهدی شجاعی است.

حدود ۳۰ بازیگر زن و مرد در این اثر به نقش آفرینی می پردازند و ۵۰ نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی با نمایش بانوی بی نشان همکاری دارند.
@ab_bineshan
از جمله ویژگی های این نمایش این است که بازیگران و عوامل بدون هیچ گونه قراردادی و صرفاً به عشق حضرت زهرا (س) کار می کنند.

 علاوه بر بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش که به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، برای این نمایش حدود ۵۰۰ میلیون ریال برآورد هزینه شده است.

نمایش بانوی بی نشان حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه به طول می انجامد و در آن در ۷ مرحله دکور و نور با سرعت بالا عوض می‌شود.
@ab_bineshan
ظرفیت سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر سانس این نمایش حدود ۳۰۰ نفر است که قطعا این نمایش با استقبال خوبی از سوی همشهریان مواجه خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین