عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
رحیم قربانی خبر داد
رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از راه‌اندازی نخستین مرکز آموزش تخصصی مربیان مهد کودک قرآنی با ظرفیت ۱۲۰ مربی خبر داد.
عقیق:رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگویی با بیان اینکه سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برنامه‌های قرآنی مختلفی را در دستور کار خود دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این ایام، راه‌اندازی نخستین مرکز آموزش تخصصی مربیان مهد کودک قرآنی و مکتب‌خانه‌های قرآنی است و این مرکز با عنوان فاطمةالزهرا(س) فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با تأکید بر اینکه ما در کشور خلأ این را داریم که برای مربیان مهد، اصلا با رویکرد اسلامی و انقلابی، جایی را نداریم و می‌توان گفت نخستین مرکزی خواهد بود که در جهت تولید محتوا فعالیت می‌کند و به طور تخصصی هم به آموزش می‌پردازد و امروز هم ۱۲ بهمن ماه با حضور ۱۲۰ مربی مهدهای کودک و مکتب ‌خانه‌های بسیج تهران کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار داشت: جمعه سیزدهم بهمن ماه نیز از دو اثر تهیه شده توسط گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) رونمایی خواهد شد که در نماز جمعه تهران حضور خواهند یافت. همچنین دو اثر با عناوین «طلوع سرخ اروند» و «یاد یاران» در مناطق عملیاتی جنوب تصویربرداری شده و نماهنگ‌های آن در ایام دهه فجر رونمایی می‌شود.

قربانی ادامه‌ داد: پانزدهم بهمن ماه نیز برای نخستین مرتبه، کانون بازنشستگان سپاه محمدرسول‌الله(ص) با همکاری سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، مسابقه قرآنی را ویژه پاسداران بازنشسته تهران برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اثر «طلوع سرخ اروند» به مناسبت عملیات غرورآفرین و غافلگیرانه والفجر هشت و فتح فاو است و اعضای گروه در منطقه عملیاتی حضور یافته و تصویربرداری در همان منطقه فاو صورت گرفته است. اثر یاد یاران نیز قبلاً در همایش سوره‌های سرخ بدون نماهنگ و تنها به صورت صوتی اجرا شده است و این دو اثر در روز ۱۸ بهمن‌ماه رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ افزود: علاوه بر این برنامه‌ها، محافل قرآنی مختلفی در حوزه‌های بسیج و نواحی مختلف پیش‌بینی شده است تا در ایام دهه فجر برگزار شود.

وی گفت: تولید ۲۰ جلسه ۱۰ دقیقه آشنایی با معارف نهج‌البلاغه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام دهه فجر است که کار تصویربرداری آن انجام شده و بخش‌هایی از تدوین این کار باقی مانده است. این برنامه‌ها در ایام دهه فجر پخش خواهد شد.
قربانی همچنین به تهیه مستندی پنج قسمتی اشاره کرد و گفت: در این پنج قسمت با پنج نفر از اساتید قرآنی فعال در پیروزی انقلاب و خاطراتشان همراه خواهیم بود. این مستندها در ایام دهه فجر رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از سفر کاروان قرآنی برای حضور مجدد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: تلاش ما بر این است که در ایام الله دهه فجر، سفری به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و کرمانشاه داشته باشیم و هدایایی که جامعه قرآنی تهیه کرده است را به آنها اهدا کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین