عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
با بیش از ۱۹۰۰ مطلب؛
همزمان با فرا رسیدن فاطمیه اول و ایام سوگواری شهادت بی بی دو عالم حضرت ام ابیها، فاطمه زهرا علیهاالسلام، دانشنامه این بانوی مکرم اسلام با بیش از۹۰۰ مطلب جدید و در مجموعه ‌ای با یک هزار و۹۰۸ مطلب در پایگاه حوزه نت به روزرسانی شد.
عقیق:مدیر پایگاه حوزه نت در گفت وگویی اظهار داشت: اين دانشنامه با هدف جمع آوری نسبتاً جامع سیره علمی و عملی حضرت و ارائه آن به جامعه محقق و پژوهشگر تولید و به روزرسانی شده است.

 حجت الاسلام سید حسن رحمانی افزود: این دانشنامه در قالب 19 موضوع  مطلب ارزشمندی را پیرامون شخصیت نورانی حضرت زهرا علیهاالسلام در بستر فضای مجازی در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

وی با اشاره به نمايه‌های اصلی اين دانشنامه بيان داشت: «ولادت فاطمه(س)»، «حضرت فاطمه (س) در دوران رسالت»، «حضرت بعد از رحلت پدر»، «شهادت و دفن حضرت زهرا (س)»، «زيارت ام‌ابيها (س)»، «صفات آسمانی صديقه­ كبری(س)» و «سيره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا (س)» از جمله نمايه‌های اين دانشنامه است.

این محقق پژوهشگر حوزوی، ادامه داد: «احاديث و آموزه‌های گفتاری حضرت(س)» و «فاطمه زهرا (س) و زن» را از نمايه‌های اصلی معرفی و اعلام كرده است: «فاطمه (س) و فاطميون»، «زنان راوی احاديث حضرت فاطمه (س)»، «حضرت(س) در آئينه قرآن و احاديث» و «حضرت فاطمه(س) از نگاه ديگران» از دیگر نمايه‌های خواندنی اين دانشنامه می باشند.

مدیر پایگاه حوزه نت خاطرنشان کرد:‌ علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این دانشنامه از محتوای عناوینی از جمله «ولادت فاطمه(س)»، «حضرت فاطمه (س) در دوران رسالت»، «حضرت بعد از رحلت پدر»، «شهادت و دفن حضرت زهرا (س)»، «زيارت ام‌ابيها (س)»، «صفات آسمانی صديقه كبری(س)» و «سيره و آموزه‌های رفتاری حضرت زهرا (س)» بهره گیرند.

حجت الاسلام رحمانی یادآور شد: « كوثر پيامبر(ص)در آئينه شعر و ادب»، «پرسش و پاسخ درباره حضرت زهرا (س)»،«كتاب، كتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و نرم‌افزارهای فاطمی» همچنين «پايان‌نامه‌های فاطمی»، «ويژه‌نامه‌های ام‌الائمه(س) در مجلات» از ديگر نمايه‌های دانشنامه حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

وی ادامه داد:‌ «فدک»، «خطبه فدكيه»، «فاطمه(س) و رفتار زنان در خانواده»، «فاطمه (س) و فعاليت اجتماعی زنان»، «تسبيح حضرت فاطمه(س)، پلكان ملكوت»، «مقام علمی و مصحف حضرت فاطمه(س)»، «فاطمه زهرا(س) الگوی كامل» از جمله ديگر نمايه‌های اين دانشنامه می باشند.

وی به مطالب ديگر از جمله «كتاب‌شناسی حضرت زهرا (س)» و«معرفی نرم‌افزارهای فاطمی» اشاره و تصريح كرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از اين دانشنامه به بخش دانشنامه‌های پايگاه اطلاع‌رسانی حوزه مراجعه و یا از لینک ذیل استفاده کنند.

https://hawzah.net/fa/Subjects/4941


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین