عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
واکنش حجت الاسلام دانشمند به خبر ممنوع المنبر شدنش در کاشان:
البته این هجمه‌ها سال‌هاست که بوده و آخرینش هم نخواهد بود، مگر اینکه بنده تغییری در موضوعات منبر داشته باشم و مانند بسیاری از هم لباسی های عزیزم ومحترمم دست از انتقاد و آسیب‌شناسی بردارم

عقیق: خبر ممنوع المنبر شدن حجت الاسلام و المسلین «مهدی دانشمند» در کاشان بار دیگر نام روحانی مطرح کشور را بر سر زبان‌ها انداخت. رسانه‌ها به نقل از رئیس اداره‌ی تبلیغات کاشان نوشتند که این روحانی نامی به دلیل آنچه که او « توهین و جسارت به مداحان، هیئات مذهبی و روحانیت» نامیده ممنوع المنبر است.

حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی گفته به مسؤولان و فرماندار مسؤول شورای تأمین شهرستان شکایت شده و دستور منع منبر  حجت الاسلام مهدی دانشمند از سوی فرماندار و دادستان کاشان صادرشده است.

با حجت الاسلام دانشمند تماس گرفتیم. به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمی و منع پزشکان از گفت‌وگوی تلفنی در تلگرام پاسخگوی ما بود.

حجت الاسلام و المسلمین « مهدی دانشمند» در واکنش به خبر ممنوع المنبر شدن خود در کاشان گفت «انتظارم  از برادر عزیز وخوبم جناب دادستان که بسیار برایشان احترام ویژه قائلم این بود که ای‌کاش یک تلفنی به حقیر می‌زدند و عرائض حقیر راهم می‌شنیدند  یا اینکه حداقل درخواست می‌کردند فایل اصلی سخنرانی را بطور کامل براشون ارسال کنم و بعداز شنیدن کل سخنرانی حکم صادر می‌کردند

این واعظ مطرح خود را «تابع قانون» دانست و گفت : حکم شورای تامین شهرستان کاشان برای حقیر لازم الاجراست.

حجت الاسلام دانشمند تصریح کرد: «دادستان محترم هرطور صلاح بدانند من در خدمتشان هستم و رضایت کامل دارم. چون میدانم این بزرگوار در جایگاه قضاوت که یادگار امیرالمومنین علی علیه السلام است نشسته اند و حتما انشا الله در ارائه و صدور احکام  به مولا اقتدا می‌کنند.»

حجت الاسلام دانشمند گفت: گرچه مردم کاشان رابسیار دوست دارم و برایم بسیار بسیار ارزشمند  و والامقام هستنند؛ ولی همیشه از تشنج و فتنه و تخریب و سر وصداهای سیاسی متنفر و فراری بوده‌ام. هرسال فاطمیه دوم به شهرستان دیگری قول می‌دادم ولی با اصرار دو هیات محترم قمصر و پشت مشهد موقتا پذیرفتم که امسال در خدمت مردم کاشان باشم که مانع ایجاد شد.

وی درباره حکم ممنوع المنبر شدنش گفت مردم البته حق دارند محترمانه  این پرسش را از مسئولان محترم  ذی‌ربط داشته باشند و آن‌ها نیزجواب منطقی و معقولی به مردم  بدهند که چرا اینگونه شد. ایا نمی شد محترمانه تر دوستانه تر و معقول تر برخورد کرد؟!!

البته این هجمه‌ها سال‌هاست که بوده و آخرینش هم نخواهد بود، مگر اینکه بنده تغییری در موضوعات منبر داشته باشم و مانند بسیاری از هم لباسی های عزیزم ومحترمم  دست از انتقاد و آسیب‌شناسی بردارم.

وی در پایان تصریح کرد: درطول این سال‌ها بارها دیده ایم و تجربه کرده ایم که  گذشت زمان همه چیز را ثابت می‌کند.

فایل صوتی سخنان حجت الاسلام دانشمند در کاشان که باعث شد تا او در کاشان ممنوع المنبر شود

 

دریافت


به نقل از : خبرگزاری کاشان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1
0
البته انتقاد که چه عرض کنم!!!خیلی مواقع تبدیل میشه به تخریب و توهین و همت!!!
محمد
|
United States
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
1
به نظر من که حرفاشون کاملا صحیحه فقط صراحتش برای آقایون قابل تحمل نبوده.
احسان ازمشهدالرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
2
سلام
ای کاش تمام سخنرانی ایشان را گوش کرده باشند و نظر داده باشند نه اینکه اکتفا به یک قطعه از سخن کرده باشند و نظر داده باشند.
با اینکه همان قطعه صوتی که خود حقیر هم گوش دادم اصلا توهین نبود و بلکه روشن گری بود که خیلی ها جرات بیان آن را ندارند و الا حرف کاملا درست و صحیحی ایشان زده بودند . روحانی دیگری که طرفدار زیادی پیدا کرده و هر روز اعتقادی از اعتقادات تشع را زیر سوال می برد آزادانه برای خودش جولان می دهد و آن وقت مهدی دانشمند که بی پروا مردم را آگاه می کند باید ممنوع المنبر بشود . خسته شدیم از اینهمه دوگانگی در تصمیمات.
یاعلی
اللهم عجل فرجه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین