عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
استاد حوزه علمیه گفت: هر کس به شکلی متکبرانه مومنی را با نگاه، حرف زدن یا رفتار کوچک و ذلیل شمارد گرفتار غضب الهی می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام حسینی استاد حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق که در مسجد الزهرا برگزار شد، گفت: خداوند دوست ندارد که مومنان خوار و ذلیل دیده شوند.

وی افزود: هر کس به شکلی متکبرانه مومنی را با نگاه، حرف زدن یا رفتار کوچک و ذلیل شمارد گرفتار غضب الهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اینگونه نیست که هر کس لباس یا زندگی او سطح پایین جامعه قرار داشت نزد خداوند ذلیل باشد، حتی بر اساس روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) خداوند نسبت به فقرا تعصب دارد و کسانی را که بر فقرا تکبر و تبختر داشته باشند رسوا می‌کند.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: امروز در دنیا همه چیز پنهان است و ما نسبت به باطن افراد آگاهی نداریم اما روز قیامت که پنهان‌ها آشکار ‌شود در پیشگاه آن همه جمعیت متکبران و فخرفروشان دیگر مقابل فقرا آبرویی نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: اینکه انسان بتواند نسبت به فقرا دستگیری داشته باشد و او را به غنا برساند عملی بسیار شایسته است.

استاد حوزه علمیه گفت: گاهی مواقع خداوند انسانی را در فقر مطلق نگه می‌دارد چون به صلاح او است و گاهی هم در نرمترین شرایط وضعیت عوض می‌شود چراکه انسان نمی‌داند پس پرده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

حجت الاسلام حسینی افزود: اینکه هنگام مهاجرت به مدینه شتر پیامبر(ص) بر در خانه ابوایوب انصاری فقیرترین فرد شهر نشست از حکمت‌های الهی است که پیامبر(ص) با فقیرترین فرد جامعه هم نشین باشد.

 وی ادامه داد: ما به عنوان مسلمان باید تلاش کنیم حتی اگر شده هر شخص به یک نفر کمک کند که در جامعه زندگی مردم فقیرانه نباشد و به سمت و سوی درستی هدایت شود.

 استاد حوزه علمیه بیان داشت: گاهی برخی در زندگی خود به لحاظ مالی احساس می‌کنند که به بن بست رسیدند ممکن است افکار شیطانی سراغ آنها بیاید که اگر به خداوند توکل کنند به طور قطع آنها را یاری خواهد کرد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین