عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
سخنران مسجد مقدس جمکران:
بصیرت فقط در امور سیاسی نیست و در امر انتخاب دین نیز بصیرت، نقش نخست را دارد و به تعبیر رهبر انقلاب «بصیرت» تراز، ملاک، معیار و قطب‌نما است که سبب می‌شود افراد راه را گم نکنند.
عقیق: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد میرزا محمدی در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در قرآن کریم آمده که ای پیامبر(صلی الله علیه و آله) به مردم بگو که راه اسلام به کدام طرف است و راه را برای آن‌ها مشخص کن.

استاد حوزه علمیه افزود: امام راحل می‌دانستند که چه راهی را انتخاب کرده‌اند و چه مشکلاتی در راه است و این حرکت به کجا باید منتهی شود، راه ما همان راه سیدالشهداء(علیه السلام) است و هدف، تربیت امت و استقرار حکومت دینی و تربیت مردم در سایه آموزه‌های دین مقدس اسلام ناب است.

وی ادامه داد: قیام الله ما برای تغییر قانون و دولت نبود، بلکه بسترسازی دولت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در اهداف امام راحل به چشم می‌خورد، ما بر منطق بصیرت دینی حرکت کرده‌ایم.

میرزا محمدی تأکید کرد: بصیرت فقط در امور سیاسی نیست و در امر انتخاب دین نیز بصیرت، نقش نخست را دارد و به تعبیر رهبر انقلاب «بصیرت» تراز، ملاک، معیار و قطب‌نما است که سبب می‌شود افراد راه را گم نکنند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر تصریح کرد: ظاهر برخی شعارها خوب است و ممکن است حتی وجهه شرعی هم داشته باشد اما اساس اسلام را هدف دارد، مثل آن‌هایی که قرآن بر سرنیزه کردند و گفتند که قرآن میان ما و شما حکم می‌کند، امروز هم فتنه‌گران شعار اسلام و قرآن سر می‌دهند و ما باید فتنه و دشمن را بشناسیم.

وی تاکید کرد: اگر گرانی باشد، معیشت مردم مختل می‌شود و رسول خدا(صلی الله علیه و آله ) می‌فرمایند که اگر فقر آمد، دین هم می‌رود، اسلام که دعوت به فقر و گدایی نکرده است، اسلام منافی با ثروت نیست بلکه با ثروت‌اندوزی مخالف است، آن‌هایی که اموال عمومی را می‌سوزانند و مردم را به قتل می‌رسانند، عاملان استکبار و منافق هستند و سران استکبار می‌گویند که ما دعاگوی این افراد هستیم.

میرزا محمدی در پایان گفت: افرادی که گرانی به آن‌ها فشار آورده باشد که جان مردم را نمی‌گیرند و به نوامیس مردم تعرض نمی‌کنند، این کارها اصلاً در شأن جوانان ایرانی نیست و افرادی هم در این اغتشاشات دستگیر شدند که مزدوران خارجی بودند، نباید مردم را با این توهمات گول بزنیم و این‌گونه القا شود که این اتفاقات به خاطر گرانی و بیکاری است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین