عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
در محضر بهجت؛
سخنان آیت‌الله بهجت درباره دنیا و سختی های آن را در اینجا بخوانید.
عقیق:آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی با اشاره به اینکه زندگی دنیا سختی‌های فراوانی دارد گفت: هر که در این بزم مقرب تر است، جام بلا بیشترش می‌دهند.

آیت‌الله بهجت گفت: انسان در دنیا به ده‌درصد خواسته‌های خود می‌رسد. کمتر کسی پیدا می‌شود که زندگی بر وفق مراد او باشد. عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی دنیا را این گونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری‌ها و بدی‌های همسر و همسایه و دیگران کمتر ناراحت می‌شود، چراکه از دنیا بیش از این که خانه ی بلاست، انتظار نخواهد داشت.

ایشان روایتی از امام صادق(ع) را بیان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است: «مومن و بلا هم چون کفه ترازو هستند. هرچه بر ایمانش افزوده شود، بر بلا و مصیبتش افزوده می‌گردد.»، و نیز فرموده‌اند: «اهل حق همیشه در سختی هستند، ولی مدت آن کوتاه، و سرانجام آن آسایش و راحتی همیشگی در جهان جاوید است.»

آیت‌الله بهجت افزود: هم چنین در روایتی، اسماعیل بن عمار به حضرت صادق(ع)،  شکایت می‌کند و حضرت می‌فرماید: « ای عبدالله، مومن همواره در معرض یکی از این سه امر گرفتار است و گاهی هر سه با هم: یا همسرش به او آزار می‌رساند، یا همسایه، یا عابر و یا دیگران، اگر مومن به سر کوهی پناه ببرد، خداوند شیطان صفتی را به سوی او می‌فرستد تا او را آزار دهد و ایمان مومن، مونس او است و او را حفظ می‌کند، و کسی که ایمان ندارد صبر ندارد.»


پی نوشت:

در محضر بهجت

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین