عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
این هشداری است که قلب ها را از جا می کند. این هشداری است که جبرئیل امین در روز ظهور حضرت حجت(عج) فریاد بر می آورد و تمام خلایق صدایش را می شنوند.

عقیق: «وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلينَ؛خدای را حمد و سپاس که وعده اش را برای ما محقق ساخت و راست گفت و ما را وارث زمین قرار داد که در هر جای بهشت بخواهیم، ساکن خواهیم شد. پس چه نیکو است پاداش نیکوکاران.»(1)

امام صادق(ع) فرمود:

او تنها می آید و به خانه خدا تنها می آید و تنها وارد کعبه می شود و شب را به تنهائی در آنجا می گذراند. پس وقتی دیده ها به خواب رفت و شب جهان را فرا گرفت،جبرئیل و میکائیل و فرشتگان صف در صف می آیند و جبرئیل عرض می کند: ای سرورم! هرچه دستور بدهی پذیرفته است و امرت روا است. پس حضرت دست به صورت خود می کشد و این آیه را می خواند«الحمدلله الذی صدقنا وعده ...»

اَمرُ الله

« أَتی أمرَ اللهِ فَلا تَستَعجِلُوهُ؛ امر خدا فرا رسید، پس تقاضای تعجیل آن نکنید.»(2)

این هشداری است که قلب ها را از جا می کند.

این هشداری است که جبرئیل امین در روز ظهور حضرت حجت(عج) فریاد بر می آورد و تمام خلایق صدایش را می شنوند. ای چنین امام صادق(ع) ما را خبر داده است که پس از این هشدار الهی منادی در آسمان و زمین صدا می زند:« ای آفریدگان پروردگار! این مهدی آل محمد است! با او بیعت کنید و مخالفتش ننمائید.»

پیروزی حق

«يَوْمَئذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ؛ آن روز مؤمنین به نصرت و پیروزی پروردگار خرسند می شوند.»(3)

آری! آن روز، روزی است که انتقام میلیون ها مسلمان مستضعف و ستمدیده گرفته می شود. آن روز، روزی است که ملجأ و پناه مردم از راه می رسد و شیعیان و پیروانش را یاری می بخشد. آن روز روز رهائی است که مؤمنین به این نصرت حق، خرسند و خوشحال می گردند.

همه تسلیم امرش می باشند

« وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ طَوْعًا وَكَرْهًا؛همه مردم در آسمان ها و زمین، به اختیار یا به اجبار تسلمیش می شوند.»(4)

امام رضا(ع) می فرماید: این آیه درباره حضرت قائم(عج) نازل شده است که وقتی مواجه با مرتدین و کافران در شرق و غرب زمین می شود، اسلام را بر آنها عرضه می کند. هر که به دلخواه خویش اسلام آورد او را به نماز و زکات و دیگر واجباتی که بر مسلمان هست و خدا بر او فرض کرده است، امر می کند و هر که اسلام نیاورد گردنش را می زند تا آنجا که درشرق و غرب زمین کسی نماند جز این که خدا را بپرستید.

 

پی نوشت ها:

1_(سوره زمر، آیه 74)

2_(سوره نحل، آیه 1)

3_(سوره روم، آیه 4)

4_(سوره آل عمران، آیه 83)

منبع: ابنا

 211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین