عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
حجت الاسلام مؤمنی مطرح کرد؛
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم اربعین خادم الشهدا محمد صباغیان راه های که موجب می شود خدا بنده را بخرد را مطرح کرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم محمد صباغیان با عنوان «راه نا تمام» که امشب دوشنبه در معراج شهدای مرکز برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مراحلی که یک انسان طی می‌کند تا به خدا برسد، گفت: انسانی که می‌خواهد به خدا برسد و سالک  طریق عبودیت و بندگی باشد، به گونه ای زندگی می‌کند و قدم بر می‌دارد تا خداوند خریدارش شود.

وی در ادامه گفت که او قدم به قدم این مراحل را طی می‌کند تا به مجاهد فی سبیل الله تبدیل می‌شود و به مقام عند ربهم یرزقون تبدیل می شود. در این مسیر محبت به اهل بیت و شهدا در این ره گذار بسیار مؤثر و مهم است و طریق را سریعتر به سمت خدا نشان می‌دهد.

حجت الاسلام مؤمنی طلب، اقرار به رسالت پیامبر اکرم(ص) و محبت اهل بیت را از مراحل قدم برداشتن در مسیر از مراحل قدم برداشتن در مسیر عبودیت و بندگی عنوان کرد و گفت: در این ره گذر، طلب کردن و خواستن است که موجب معرفت در مسیر می‌شود. مرحوم صباغیان بی ادعا خدمت کرد و این ناشی از معرفتی بود که در مسیر قدم برداشتن در مسیر الهی به دست آورد و تمام عمر خود را برای رضای خدا خرج کرد، چون می‌دانست که خدمت کردن در راه رضای خدا ماندگار است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: او نیز سرانجام پس از سال ها مجاهدت در راه خدا، اهل بیت و شهدا در حالیکه چند هفته از زیارت خانه خدا بازگشته بود و در مسیر خدمت به زائران اربعین قدم بر می‌داشت،به سوی معبود پرکشید و خدا او را خرید. خدا نیز می‌فرماید هر کسی را که من به سوی خودم بیاورم خودم خون بهای او را می‌دهم و خودم خون بهای او خواهم بود.

لازم به توضیح است که محمد(اکبر) صباغیان، مسئول پشتیبانی ستاد اربعین آستان قدس رضوی، معاون مهندسی و امور یادمان‌های ستاد راهیان نور و راوی دفاع مقدس  بود که در مسیر خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) و بر اثر سانحه تصادف درگذشت. او همچنین از فعالان بسیج و فرمانده سابق پایگاه بسیج مسجد میثم در حوزه 215 ناحیه غرب تهران بود.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین