عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
آیت الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
طیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ترامپ با این تصمیمش خط قرمزی بر همه مذاکرات ۷۰ ساله کشید و نشان داد راه درمان جریان فلسطین، انتفاضه است و این انتفاضه‌ها روزگار اسرائیل را سیاه خواهد کرد.
عقیق:آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه های دیروز(17 آذرماه) نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که مواجهه با خصومت دشمنان را در گرو توانایی نیروهای مسلح دانسته اند، تاکید کرد: سراغ بمب اتم نمی‌رویم، زیرا پیامبر(ص) ما را از سلاح کشتار جمعی منع کرده است، اما به فضل خدا در عرصه قدرت موشکی نظام اسلامی ما مصمم است و بر افزایش ارتقای این قدرت تاکید دارد تا اگر روزی دیوانه‌ای بنام رژیم صهیونیستی غلطی بکند، تل‌آویر و حیفا را با خاک یکسان کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت مراقبت از مرزهای سیاسی و فرهنگی جامعه، ابراز کرد: شاکله نظام سیاسی با رهبری شکل می‌گیرد و اگر آسیب ببیند شاکله آن جامعه به هم می خورد.

امام جمعه موقت تهران دومین موضوع را درباره مرز فرهنگی عنوان و اظهار کرد: همه می‌دانند که انقلاب اسلامی ما بر پایه فرهنگ شکل گرفت که انقلابی در بینش‌ها، دانش‌ها و ارزش‌ها بود.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگی به نام ستمشاهی فروریخت و جای آن فرهنگ اسلامی آمد، خاطر نشان کرد: اگر دشمنان بتوانند دوباره جابه‌جایی صورت دهند، تردید نکنید که انقلاب آسیب می بیند که این رخنه بسیار خطرناک است.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدا به عبارتی نظیر «ناتوی فرهنگی» و «شبیخون فرهنگی» اشاره کرده اند که این امر نشان دهنده درک این خطر و خطرناک بودن این رخنه است و نقش اول را در این عرصه نخبگان و فرهیختگان بر عهده دارند.

وی سومین مرز را امور نظامی خواند و ادامه داد: در دنیایی که گرگ‌ها حکومت می‌کنند و منطق در کار آنها نیست، نمی‌شود مسلح و مقتدر نبود؛ اما بین اقتدار ما و دیگران یک تفاوت وجود دارد و آن اینکه اقتدار دیگران برای تجاوزگری اما اقتدار ما برای بازدارندگی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: هرچقدر بتوانیم بر قدرت موشک‌مان اضافه خواهیم کرد تا خواب راحت را از کاخ سفیدنشینان بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد پیامبر(ص) و گرامیداشت روز دانشجو، گفت: دانشجو و طلبه دو بال رشد این کشور هستند و از دانشجویان انتظار می‌رود ایستادگی در برابر دولت متجاور آمریکا را که بهانه ای برای نامگذاری 16 آذر شده است، پاس بدارند.

آیت الله خاتمی، با یادآوری نگارش نامه رئیس سیا به سردار سلیمانی اظهار داشت: ‌برخورد قاطع سردار سلیمانی، با رئیس سیا عزتمندانه بود که به اعتراف آمریکایی‌ها نامه را باز نکرده، به آنان برگرداند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به پیروزی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات جهانی آمریکا گفت: از سوی دیگر افتخار بزرگی را پهلوان "علیرضا کرمی" به ارمغان آورد که برلی رودررو نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی، کشتی خود را واگذار کرد، زیرا اصل این رژیم جعلی است و این موضع از پیروزی کمتر نیست و این کار نماد عزت ایرانیان شد.

آیت‌الله خاتمی همچنین درگذشت دهقان فداکار را تسلیت گفت و افزود: در آن داستان معروف فداکاری، جان تعداد زیادی را نجات داد و اهل جبهه بود و فرزند جانباز دارد.

وی در ادامه زلزله استان کرمانشاه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مردم در این عرصه سنگ‌تمام گذاشتند. مسئولان کار می‌کنند، اما انتظار این است در این امر تسریع صورت بگیرد تا سه ماه سرمای زمستان بر این مصیبت‌دیدگان سخت نگذرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور، گفت: کرمان، کرمانشاه، بوشهر، گیلان و مناطق دیگر پا پدیده زلزله مواجه شده‌اند، لذا مسئولان به استحکام بناها بپردازند و برنامه‌ریزی داشته باشند تا آسیب‌های این چنین نبینیم.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت‌المقدس و حمایت ترامپ از این تصمیم را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به قدس شریف فریاد جهانیان را درآورده و حتی هم پیمانان آمریکا هم دادشان درآمده است.

وی ادامه داد:‌ حدود 70 سال است که فلسطین اشغال شده است و این امر مورد حمایت غربی ها بوده  و تصمیم اخیر در واقع غصب مضاعف می باشد که باید همه جهان و نه تنها جهان اسلام در برابر این تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین بایستد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه واکنش بسیار گسترده ای به این اقدام ترامپ صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید در کنار این محکوم‌کردن‌ها اقدام عملی صورت گیرد، اظهارکرد:‌ اقدام عملی هم همان است که رهبر مجاهد حزب‌الله گفت یعنی کشورهای اسلامی سفیر خود را فرا بخوانند و سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی را در همه جهان ببندند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: ترامپ با این تصمیمش خط قرمزی بر همه مذاکرات ۷۰ ساله کشید و نشان داد راه درمان جریان فلسطین، انتفاضه است و این انتفاضه‌ها روزگار اسرائیل را سیاه خواهد کرد.

آیت‌ الله خاتمی همچنین با اشاره به راهپیمایی امروز نمازگزاران تهرانی در محکومیت انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس، گفت:‌ حرکت مقدس بعد از نماز جمعه را دست کم نگیرید که این گام و فریادتان در این مراسم از آن گام‌ها و فریادهای خداپسندانه است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین