عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
تولیت مسجد مقدس جمکران:
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: دشمنان کار ویژه‌ای برای ضربه زدن به مهدویت در عرصه هنر انجام می‌دهند، باید بر رشد و حرکت در مسیر معرفی فرهنگ مهدویت با ابراز هنر تلاش شود.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان در دیدار معاونان فرهنگی مراکز استانی حوزه هنری با تبریک ایام نهم ربیع‌الأول، با اشاره به اینکه جامعه ما برای حوزه هنری انقلاب اسلامی ارزش خاصی قائل است، اظهار کرد: در طول سال‌ها فعالیت حوزه هنری شاهد روند مثبت و روبه‌رشد این نهاد فرهنگی و هنری بودیم و امیدواریم این رشد تا رسیدن به اهداف عالی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: به‌اندازه‌ای که در این مجموعه، ایمان و معرفت به مفاهیم و مبانی اسلام ناب وجود داشته باشد، به ‌همان ‌اندازه مفاهیم اسلامی در فعالیت‌های بیرونی تراوش پیدا می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه باید در حوزه هنر ایمان‌مان را به اسلام ناب مستحکم کنیم، بیان کرد: مشکلی که برخی مراکز فرهنگی و رسانه‌ای دارند، وجود نیروهایی است که ایمان و باورشان به اسلام ناب قوی و محکم نیست و چنین نیروهایی بازدهی خوبی ندارند و چه‌بسا بازدهی منفی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان بابیان اینکه اگر از صدر تا ذیل تشکیلات هنری و رسانه‌ای ایمان محکم داشته باشند، می‌توانند تراوش‌های اسلامی را به جامعه ارائه دهند، تصریح کرد: ما در طول تاریخ انقلاب با ریزش‌ها و رویش‌ها مواجه بودیم و بر این اساس باید برای رفع خطر ریزش به دنبال تقویت ایمان‌مان باشیم.

وی با اشاره به واقعه «بلعم باعورا» در قرآن‌ کریم و عاقبت وی، ابراز کرد: بر اساس این آیه، هنگامی‌که انسان به دنیا گرایش زیاد پیدا کند و حُب دنیا، وجودش را لبریز کند و در زندگی متذکر خدا نشود، شیطان هم با او هم‌مسیر می‌شود و در نهایت به عاقبت شیطانی گرفتار می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اگر پول و مادیات شاخص زندگی انسان شود، از همین نقطه سقوط خواهد کرد و می‌توان گفت رمز موفقیت اولیای الهی و پیامبران که هادیان جامعه بودند، این است که دنبال اجر، پاداش و مادیات نیستند و خود هدایت یافته هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه در طول تاریخ، جبهه حق و باطل هیچ‌گاه مثل امروز در مواجهه با یکدیگر نبودند، ابراز کرد: جبهه باطل تمام امکانات و قوای خود را به کار گرفته تا بر جبهه حق پیروز شود و در چنین روزگاری در دل جمهوری اسلامی، حوزه هنری پرچم‌دار هنر است، ابزاری که بالاترین نقش را در هدایت انسان‌ها و تربیت نسل جوان دارد و دشمن هم از همین ابزار، حد اعلای استفاده را می‌برد؛ بدانید که رسالت سنگینی را بر دوش گرفتید و در این مسیر باید با ایمان محکم، عاشقانه فعالیت کنید.

وی افزود: امام خمینی(ره) برای ما الگو بودند و ایشان شهدا را نماد کامل هنر و هنرمندی معرفی کردند، اگر مقداری دریچه قلب و ذهن انسان به مسائل اسلام ناب باز شود، متوجه می‌شود که چرا ایشان چنین تعریفی داشته‌اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: اگر بتوانیم چنین زیبایی‌هایی را در قالب هنر به جامعه منتقل کنیم، می‌توانیم جامعه را در مسیر الهی رشد و پرورش دهیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمنان کار ویژه‌ای برای ضربه زدن به مهدویت در عرصه هنر انجام می‌دهند، بر رشد و حرکت در مسیر معرفی فرهنگ مهدویت با ابراز هنر تأکید کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین