عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۹
آیت‌الله اختری در «همایش ملی رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی»:
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروزه حدود ۶ میلیارد انسان در جهان از موضوع مهدویت اطلاعی ندارند، این نشان می‌دهد که باید به مهدویت نگاه جهانی داشت.
 عقیق: آیت‌الله اختری؛ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در نخستین «همایش ملی رسانه و توسعه فرهنگ مهدوی» که سه‌شنبه هفتم آذرماه و نهم ربیع الاول همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به ایام مبارک ماه ربیع‌الاول و مناسبت‌های این ماه، گفت: قرار گرفتن رویدادهای این ماه اعم از ولادت پیامبر اکرم(ص)، ولادت امام صادق(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) از نظر سنت و تقدیر الهی به طور اتفاقی نیست.

وی افزود: در نظام خلقت مسألۀ اتفاق و تصادف راه ندارد و خلقت هر چیزی بر اساس دید خداوند متعال قرار دارد. تمام این اتفاقات باید می‌افتاد تا به مقولۀ برپایی حکومت حقۀ الهی می‌رسید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروزه حدود 6 میلیارد انسان در جهان از موضوع مهدویت اطلاعی ندارند، این نشان می‌دهد که باید به مهدویت نگاه جهانی داشت و تا برای این مردم شناخت و معرفت حاصل شود.

آیت‌الله اختری با تأکید بر لزوم نیاز به همفکری و تضاب آراء در حوزۀ مهدویت گفت: برگزاری این همایش‌ها و گردهمایی‌ها برای هم‌افزایی و تضارب آراء و همفکری و همکاری هرچه بیشتر و بهتر، لازم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کشور دربارۀ مقولۀ مهدویت یادآور شد: بسیاری از کارهایی که در کشور در مراکز مختلف صورت می‌گیرد، خوب است، اما کافی است و باید به بُعد بین‌المللی پیدا کند و صرفاً برای یک محدوده یا یک کشور خاص نباشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: تقسیم کار در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدوی باید در همه دستگاه‌ها به صورت مساوی انجام شود. امروز انجیل و تورات به بیش از 2 هزار و 500 زبان ترجمه شده است، اما ما هنوز نتوانسته‌ایم قرآن کریم را به بیشتر از 15 زبان دنیا ترجمه کنیم.

آیت‌الله اختری تأکید کرد: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود رصد رسانه‌های غربی است که در حوزه مهدویت و تخریب آن فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهند. این رسانه‌ها امروز در حال مقابله کردن با فرهنگ مهدویت و اسلام هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در تلاش برای سست کردن چهره مهدویت هستند، اظهار کرد: کار دیگر آنها این است که گروه‌های تکفیری و وهابی را حمایت می‌کنند تا آنها علیه مهدویت سخن بگویند، اینها در تلاش هستند تا با تربیت عده‌ای عقیده مهدویت را که به یک عقیده دروغین تبدیل و معرفی و پایه‌های آن را متزلزل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه برنامه‌های اینچنین را باید به عنوان یک حرکت و جریان ببینیم، گفت: رسانه‌ها چه در فضای مجازی، روزنامه‌ها و چه در صداوسیما باید از همه ابزار خود در حوزه مهدویت استفاده کنند تا بتوانیم این فرهنگ را توسعه دهیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین