عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
رئیس فرهنگسرای اندیشه خبر داد
میثمی از برگزاری دوره‌هایی تخصصی برای مداحان دانش آموز برگزیده به صورت رایگان جهت آشنایی با فن مداحی خبر داد.
عقیق:اختتامیه یازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی امروز در فرهنگسرای اندیشه با حضور محمود صلاحی؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری پور؛ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یدالله بهتاش و مهدی آصفی از ذاکران و پیرغلامان آستان اباعبدالله الحسین(ع)، محمدمیثم میثمی؛ رئیس فرهنگسرای اندیشه، مصطفی خورسندی؛ رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور و علیرضا بیگی نژاد رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد.

محمدمیثم میثمی؛ رئیس فرهنگسرای اندیشه در این برنامه ضمن خیر مقدم به حضار طی سخنانی با بیان اینکه برای مجموعۀ فرهنگسرای اندیشه خادمی اباعبدالله الحسین(ع) افتخاری است، گفت: «آئین تجلیل از نوگلان حسینی» و همچنین برنامه «بر آستان اشک» دو اتفاق خیر در دوران ابتدایی حضور بنده در فرهنگسرای اندیشه بود که این دو را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به نهادهای مشارکت کننده در این همایش اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی مشارکت داشتند.

میثمی با اشاره به وجه تمایز یازدهمین دوره همایش نوگلان حسینی نسبت به ادوار قبل گفت: آنچه که این دوره را نسبت از 10 دورۀ گذشته متمایز کرده، مربوط به دقت نظر در گزینش مداحان دانش آموز و با استعداد و همچنین دقت نظر بالای داوران در قضاوت و کنترل توانمندی شرکت کنندگان است.

رئیس فرهنگسرای اندیشه با اعلام این خبر که آمار شرکت کنندگان در مرحلۀ مقدماتی یازدهمین همایش نوگلان حسینی تقریباً دو برابر سال گذشته است، خاطرنشان کرد: با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیۀ ویژه‌ای برای برگزیدگان درنظر گرفته شده که آن، نگین انگشتری از سنگ قبر مطهر امام حسین(ع) است.

وی با ارائۀ پیشنهادی مبنی بر سنجش برگزیدگان در حوزۀ مولودی‌خوانی در یکی از اعیاد بزرگ در طول سال، اظهار کرد: درنظر داریم بعد از پایان اختتامیۀ یازدهمین همایش نوگلان حسینی، دوره‌هایی تخصصی برای مداحان دانش آموز برگزیده به صورت رایگان جهت آشنایی با فن مداحی برگزار کنیم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین