عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
در راهپیمایی اربعین؛
جمعی از جوانان عراقی خمیه فرهنگی رایه الثقافی را با محوریت بیان تحولات جهان اسلام و امر ظهور در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی برپا کرده اند.
به گزارش عقیق به نقل از تسنیم جمعی از جوانان عراقی با شور و اشتیاق خود اقدام به برپایی خیمه هایی با عنوان«مخیم رایه الثقافی» در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی کردند که در این خیمه ها به بیان شکل گیری جریان های مقاومت اسلامی برای رسیدن به امر ظهور امام زمان(عج) می پردازند که با استقبال زائران حسینی و به خصوص جوانان از کشورهای مختلف روبرو شده است.

عمار یکی از مسئولان برگزاری این خیمه ها در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در خصوص گروهی که این خیمه ها را ایجاد کرده است, می گوید: یک عده ای از جوانان به خدا ایمان آوردند و خدا ایمان آنها را روز افزون کرد و در این مسیر جوانان عراقی با خط ولایت و مقاومت آشنا شدند و این خط را دوست داشتند و در ادامه معرفت را کسب کردند و  تلاش کردند در راه اهداف ولایت گام بردارند.

وی ادامه می دهد: بچه های حاضر در این خیمه ها هم در میدان جهاد نظامی و هم در میدان جهاد فرهنگی حضور دارند. هر چه کار نظامی گسترش پیدا می کند در میدان فرهنگی باید بیشتر از کار نظامی کار کرد.

عمار می‌گوید که این خیمه  ها که در سه مسیر حله به کربلا- بغداد به کربلا و نجف به کربلا فعال است, کاملا مردمی است و مهمترین اصل که بچه ها دور هم جمع شدند و در طول سال فعالیت های فرهنگی را انجام می دهند, پرورش روحیه بسیجی است که باعث شده که همه کسانی که دارای مدارک دانشگاهی بالا هستند در این ایام همه کارهای خود را رها کنند و مشغول این کار شوند و نه اینکه نه تنها هیچ توقعی ندارند بلکه از خودشان در این مسیر مایه می گذارند.

وی در ادامه در خصوص دلیل ایجاد این خیمه ها گفت: از آن حدیثی که مصداق آن  این سخن است که باید جریان حق را در دوران مختلف شناخت و مانند امام حسین قدم برداشت و بر اساس آن سخنی که «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» باید بتوانیم به صورت مصداقی تشخیص دهیم روزهای ما چگونه عاشوراست و زمین های ما چگونه کربلاست و کربلای مختلف را برای خود و دیگران معرفی کنیم.

وی می گوید: الان زائرانی که در این مسیر می آیند باید کربلای عراق و امام حسین عراق را بشناسند. ما در نیجریه, بحرین,لبنان و سایر کشورها کربلا داریم و باید بدانیم در هر کدام از این کربلاها نقش یزید و نقش امام حسین را چه کسی ایفا می کند و باید این را معرفی کنیم. از طرفی اردوگاه امام حسین(ع) از آدم های مختلفی تشکیل شده و اردوگاه امام زمان(عج) هم همچنین است و مخلوطی از همه انسان ها است و ما برای اینکه بتوانیم اردوگاه امام زمان(عج) را تشکیل بدهیم باید از همه جا یاران امام زمان(عج) را گرد هم جمع کنیم و داخل این جبهه قرار بگیرند.

این جوان عراقی ادامه می دهد: در این موکب بعد از آنکه مواردی را که مطرح کردم را بیان می کنیم, بعد از آن شکل گیری امر ظهور را تبیین می کنیم که امام(عج) از مکه ظهور می کند و کوفه را پایتخت خودشان انتخاب می کنند و در قدس نماز می خوانند و حضرت مسیح پشت سر امام زمان(عج) نماز می خواند و آن حرکت جهانی حضرت آغاز می شود.

اومی افزاید : وقتی که قصه فلسطین را مطرح می کنیم مخاطبان با یک شبهه مواجه می شوند و آن اینکه فلسطینی ها تروریست هستند چون که تعداد زیادی فلسطینی در عراق کارهای تروریستی انجام می دهند. در جواب این شبهه می گوییم تعداد کمی از فلسطینی ها تروریست هستند و عده زیادی هم از عراقی ها بودند که به گروهک های تروریستی پیوستند و فعالیت های تروریستی انجام دادند.

عمار بیان می کند: بعد از اینکه ماجرای تقسیم سیاسی منطقه را تبیین کردیم به بحث فرهنگی و شبیخون فرهنگی و اهمیت این موضوع می پردازیم و در پایان این خیمه فرهنگی رایه را به شهدا می رسیم و در آنجا به مخاطبان می گوییم اگر خون این شهدا نبود ما نه راهپیمایی اربعینی داشتیم و نه میتوانستیم چنین غرفه ای را برپا کنیم و از آرمان ها و اهدافمان صحبت کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین