عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
وضعیت مرز مهران؛
آخرین وضعیت ترافیکی، آب و هوایی، حوادث و..در مرز مهران را در بسته خبری اربعین بخوانید.
به گزارش عقیق به نقل از مهر، سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک درمحورهای صالح آباد-مهران (رفت وبرگشت) نیمه سنگین است.

وی گفت: در محورهای استان حجم تردد بالاست اما ترافیک و گره ترافیکی وجود ندارد.

رضا همتی زاده گفت: تردد تریلی ،کامیون و کامیونت ها تا روز سه شنبه مورخه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ در محورهای دهلران- مهران ، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام و ایلام - مهران ممنوع است.

وی اظهار داشت: با آغاز برگشت زائران اربعین حسینی(ع) که در روز های آینده به اوج خود خواهد رسید اقداماتی از جمله یک طرفه کردن مسیر مهران به ایلام در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.

یوسف شیخ الملوکی مدیر هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه بارشی ضعیف وارد استان شده و امروز شاهد بارش هایی خفیف در استان بوده ایم.

وی گفت: با توجه به کاهش دمای استان، زائران حتما لباس گرم همراه داشته باشند.

آخرین وضعیت مرز مهران

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح جامع اربعین در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برگشت زائران بایستی مدیریت شود و نظارت مستمر سازمان تعزیرات بر قیمتها ضروری است.

وی تصریح کرد: زائران زمان برگشت به کشور را مدیریت کنند و در صورت نیاز و برای تسهیل در تردد زائران محور مهران به سمت ایلام یک طرفه می‌شود.

برگشت ۳۰ هزار زائر بدون ویزا

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام  از افرایش شمار بازگشت زائران بدون مدارک قانونی از مرزمهران خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۳۰ هزارنفر از مرز مهران به شهرهای خود عودت داده شدند که تعداد شش هزار از این تعداد مربوط اتباع خارجی بوده که تردد آنها از این مرز ممنوع است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه کنترل مدارک و مجوزهای زائران از جمله ویزا و گذرنامه از ورودی های استان در شهرستان های چرداول ، سیروان ، ایوان و دهلران در حال انجام است ،گفت: این موضوع باعث شده است که نظم بخشی ویژه ای در پایانه مرزی مهران حکم فرما باشد.

تکذیب انفجار مین در مهران

فرمانده انتظامی شهرستان مهران شایعه انفجار مین زخمی شدن یک نفر در این رابطه را تکذیب کرد.

سرهنگ امیر عباس شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برخی از کانال‌های تلگرامی و سایت ها از صبح امروز خبری را مبنی بر انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی در مرز مهران منتشر کرده‌اند که بررسی‌های پلیس مشخص کنید این خبر صحت نداشته و کذب است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران در ادامه از زائران خواست با توجه به آلوده بودن برخی مناطق مرزی به مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ تحمیلی از تردد در  این مناطق خودداری کنند.

آمادگی سپاه برای اسکان زائران در مرز مهران

سردار صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از  استقرار ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران خبر داد و گفت: ۱۶ دستگاه تریلی روباز در مرز مهران مستقر شده است.

وی از  آمادگی سپاه برای اسکان ۲۰ هزار زائر خبر داد و گفت:  ۲۷ موکب و ایستگاه در مسیر تردد زائران توسط سپاه راه اندازی شده است.

آمادگی تامین مواد غذایی در شرایط اضطراری سپاه امیرالمومنین(ع) استان

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان ایلام  نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  سپاه امیرالمومنین(ع) آمادگی اسکان ۱۳ هزار نفر در شبانه درشرایط اضطراری را دارد.

سرهنگ رضا نوروزی اظهار داشت: سپاه امیرالمومنین(ع) همانند سال های گذشته در بحث خدمات رسانی به زوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) امسال نیز در ۶ حوزه فعالیت خود را از پنجم آبان ماه در پایانه مرزی مهران شروع کرده است.

وی ادامه داد: اولین فعالیت های سپاه در راستای خدمات رسانی به زائرین در بحث کارهای فرهنگی است که به طول ۱۳ کیلومتر یعنی از پل زائر تا پایانه مرزی کارهای فرهنگی به صورت نصب بنر ، ایجاد سیستم صوتی، توزیع نشریات و بروشور فرهنگی زیارت عاشورا و زیارت اربعین را داشتیم.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان ایلام گفت: سپاه امیرالمومنین(ع) استان نیز در حوزه اسکان ۲۵ چادر ۲۵۰ متری را برپا داشته است که در شبانه ۹ هزار نفر در شرایط عادی و همچنین در شرایط اضطراری تا ۱۳ هزار نفر شبانه اسکان داده می شود.

نوروزی افزود: در خصوص بحث تغذیه نیز جمع آوری مشارکت های مردمی در خود شهر ایلام و همچنین در شهرستان های دهلران، سرابله، سیروان و ایوان برا در این راستا داریم که روزانه نزدیک به ۲۵ هزار پرس غذا توزیع می شود.

وی گفت: همچنین در راستای حمل و نقل زائرین از پایانه مرزی به سمت شهر مهران اتوبوس های ایثار سپاه و همچنین تریلی های سپاه امر جابجایی مسافران را دارند به خصوص در این چند روز مانده به همایش بزرگ اربعین که موج جمعیت زائرین را در پیش داریم در خصوص بهداشت و درمان نیز جامعه پزشکی سپاه به صورت رایگان در پایانه مرزی مستقر است و همچنین بیمارستان صحرایی غرب سپاه امام حسین(ع) کرمانشاه دایر شده است که در بخش های مختلف آمادگی دارد که در حوزه درمان به زائرین خدمات رسانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص امنیت نیز بسیجیان سپاه گردان های بیت المقدس امام حسین(ع) و امام علی(ع) و تمام کادر با حمایت و کمک نیروی انتظامی و مرزبانی در خصوص امنیت برای زائرین نیز فعالیت دارند.

همه چیز با آرامش پیش می رود

سردار  محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح امروز در جمع خبرنگاران در مهران اظهار داشت:  به لطف الهی و همکاری صمیمانه مردم تاکنون امنیت و آرامش کاملی در مرز ها حاکم است و تردد به صورت روان در جریان است.

وی گفت: تا شب گذشته بیش از یک میلیون و ۸۲۸ هزار نفر از زائرین موفق شدند در این سفر زیارتی عطیم شرکت کنند غیر از این تعداد اتباع خارجی مقیم و اتباع دیگر نیز بیش از ۱۴۱ هزار نفر از مرز ها تاکنون تردد داشتند.

وی افزود: طی بازدیدهای که از مرز صورت گرفت این تردد همچنان ادامه دارد و ما شاهد هستیم که خیل عظیمی از زائران هنوز مراجعه می کنند، احتمالا طی امروز و فردا خروج را تاحدودی داشته باشیم اما همزمان ورود زائران به وطن آغاز شده است.

وی افزود: تا شب گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زائران وارد کشور شده اند.

وی تصریح کرد: این فرایند بازگشت رو به افزایش است به همین دلیل ما تمهیدات ویژه ای را در این راستا درنظر گرفتیم زیرا از روزهای آینده موج سنگین بازگشت زوار آغاز می شود.

وی گفت: با همکاری همه دستگاه های ملی و استانی خدمات و تمهیدات لازم را پیش بینی کرده ایم که هم وطنان به سهولت وارد مرزهای جمهوری اسلامی ایران شوند و به راحتی و با آرامش از پایانه های مرزی خروج داده شوند و به سمت خودروهای خود یا پایانه اتوبوس رانی مراجعت کنند و به شهرهای خود عزیمت کنند.

فتحی زاده افزود: توصیه ما این است که در برگشت به لحاظ این که خستگی و خواب آلودگی زیادی در بین زائرین وجود دارد عجله و شتاب نکنند و در زمان رسیدن به مرزها استراحت کوتاهی داشته باشند و با آرامش رانندگی کنند که دچار حادثه ای در طول مسیر نشوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین