عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 گفت: بیش از 100 طرح فرهنگی و مذهبی در مرز چذابه برای زائران اربعین حسینی ارایه می شود.
به گزارش عقیق به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه4 ، سید ابوذر حسینی با اعلام این خبر گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته شهرداری منطقه 4 تهران با تمام امکانات و تجهیزات و به نحو مطلوب با احداث ایستگاه فرهنگی و اجتماعی آماده خدمت رسانی این ایام به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه است.

حسینی افزود: اجرای طرح فرهنگی «نذر فرزند» به نام ائمه اطهار(س) و اهدای لوح این طرح به همراه عکس یادگاری زائران از جمله اقدامات پیش بینی شده در مرز چذابه است.

وی با اشاره به برپایی زینبیه شهدای مدافع حرم گفت: زینبیه شهدای مدافع حرم به مساحت 500 متر مربع با هدف تهیه عکس یادگاری زائران با تمثال شهدای مدافع حرم، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی راه اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 اضافه کرد: راه اندازی رادیو اربعین، پاسخگویی به مسائل شرعی خواهران و برادران، راهنمای زائرین، بلوتوث فرهنگی، تفأل با شهدا ، پرچم نویسی، پشت نویسی لباس زائران و توزیع نقشه مسیر کربلا از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای زائران است.

حسینی در ادامه از راه اندازی غرفه های ویژه کودکان در مسیر تردد زائران خبر داد و گفت: به منظور آشنایی کودکان با فلسفه اربعین حسینی و ایجاد شور و اشتیاق بین آنان، برگزاری مسابقات نقاشی کودکانه با موضوع اربعین، دلنوشته های زیارت و اربعین، خاطرات اربعین و ... در غرفه های ایستگاه فرهنگی شهرداری منطقه 4 برای کودکان راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گذشت حدود 10 روز از آغاز مراسم پیاده روی اربعین حسینی، حدود 100.000 نفر از زائران خدمات فرهنگی و مذهبی شهرداری منطقه 4 در پایانه مرزی چذابه بهره مند شده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین