عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
محسن عرب خالقی در غرفه عقیق:
یک شاعر آیینی برخلاف دیگر شاعران باید علاوه بر متون ادبی باید کتب معارفی و تاریخ اهل بیت را خوانده باشد، اما شاعران جوان که می خواهند سریع شعرشان را مطرح کنند خود را به یک مداح معروف وصل می کنند تا در کنار او مطرح شوند در حالیکه این شیوه ماندگار نیست.

عقیق: محسن عرب خالقی با اشاره به اینکه هر اثر هنری امضای خالق اثر دیده می شود، گفت: شاعران جوان که می خواهند سریع شعرشان را مطرح کنند خود را به یک مداح معروف وصل می کنند تا در کنار او مطرح شوند در حالیکه این شیوه ماندگار نیست.

محسن عرب خالقی شاعر و مداح اهل بیت با حضور در غرفه عقیق در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اینکه در گونه های هنری مرسوم امضای خالق اثر وجود دارد، اظهار داشت: در مداحی های عربی شاهدیم که مداح ابتدای مراسم نام شاعر شعرش را ذکر می کند و مستمعین هم برای تشکر از شاعر ذکری می گویند.

وی ادامه داد: اما در فضای شعر هیات ما این امر کاملا گم شده است انگار که مداحان نمی خواهند نامی از شاعران مطرح شود حتی گاهی منکر شعرگویی شاعر هم شده اند با وجود اینکه شاعران بیشترین زحمت را می کشند و بعد از ماه مبارک رمضان خواب و خوراک ندارند، تا شعر مناسبی برای ماه محرم بسرایند.

عرب خالقی اضافه کرد: البته در قدیم اینگونه نبوده و ما از پیر غلاملان شنیده ایم که مثلا که مداحی به اصفهان می رفت و سه روز معطل می شود تا شعر خوبی از یک شاعر بگیرد اما شعرای جوان این موضوع عدم رعایت حقوق شاعران را دامن زدند.

وی تاکید کرد: یک شاعر آیینی برخلاف دیگر شاعران باید علاوه بر متون ادبی باید کتب معارفی و تاریخ اهل بیت را خوانده باشد، اما شاعران جوان که می خواهند سریع شعرشان را مطرح کنند خود را به یک مداح معروف وصل می کنند تا در کنار او مطرح شوند در حالیکه این شیوه ماندگار نیست.




دریافت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین