عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: فعلا مرز مهران جایگزین مرز خسروی اعلام شده و تردد از مرز شلمچه و چزابه مشکل ندارد.
به گزارش عقیق، شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال انتقادات مکرر زائران اربعین حسینی از کندی روند صدور ویزا ما مشکل را به صورت میدانی بررسی کردیم اظهار داشت: متأسفانه تاکنون دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه با تأخیر مدارک را از مردم دریافت و بعد هم با تأخیر تحویل کنسوولگری عراق در کرمانشاه می‌دهند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه با این روند دفاتر کنسولگری هم دو روز طول می‌کشد تا روادید را صادر کند گفت: اکنون یکی از مشکلات ما این است که دفاتر زیارتی ما به موقع مدارک زائران را تحویل کنسولگریها نمی‌دهند.

حیدری با اشاره به اینکه کنسولگریها و سفارتخانه کارشان به روز است و در صورتی که دفاتر زیارتی و خدماتی مدارک را به موقع ارسال کنند ویزای زائران نیز سریع صادر خواهد شد افزود: این تأخیر تاکنون از سوی دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه انجام شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مرز خسروی گفت: مرز مهران فعلا جایگزین مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه در این چند روز جلسات مستمری در عراق برگزار شده و‌ ما منتظر هستیم که نتیجه نیز به ما اعلام شود گفت: تا این لحظه هیچ خبری از بازگشایی مرز خسروی به دست ما نرسیده و ما همچنان منتظر اعلام نتیجه از سوی طرف عراقی هستیم.

حیدری با بیان اینکه بازگشایی مرز بستگی به شرایط طرف عراقی دارد بیان کرد: فعلا مرز مهران جایگزین مرز خسروی اعلام شده و تردد از مرز شلمچه و چزابه مشکل ندارد و زائران به جای خروج از خسروی، مهران را انتخاب کنند و هر زمانی که مرز باز شد در بازگشت از این مرز عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا داریم از زائران به شرایط آب‌ و هوایی و گردوخاک شدید عراق توجه داشته باشند و خوشبختانه رادیو اربعین و شبکه خبر اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام دادند گفت: مرز خسروی به دلیل عدم آمادگی عراق هنوز بازگشایی نشده اما رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد و به محض اعلام آمادگی عراق ما آمادگی بازگشایی مرز را داریم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون هیچ‌ مشکلی از سوی دولت ایران برای بازگشایی این مرز وجود ندارد و همه عوامل و‌ ملزمات مرز فراهم شده است بیان کرد: مسئولان ما داخل گیت‌های گذرنامه نشستند و‌ آمادگی برای تردد زائران را دارند.

وی با اشاره به اینکه طرف عراقی هنوز رسما و کتبا آمادگی خود را به ما اعلام نکرده است، عنوان کرد: ما دغدغه امنیت و اسکان زائران را داریم و طرف عراقی باید از آمادگی صددرصدی برخودار باشد و به محض اطلاع از بازگشایی ما اطلاع‌سانی خواهیم کرد.

حیدری با بیان اینکه با اشاره به اینکه خوشبختانه روند صدور ویزا برای زائران اربعین رو به افزایش است گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 830 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

وی افزود: همه امکانات زیرساختی و خدمات برای اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج از مرزهای خسروی تاکنون فراهم شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین