عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
یادداشت/ حجت‌الاسلام علی شیرازی
وظیفه مسلمانان دنیا ، نهی از منکر است و بالاترین منکر در عصر کنونی سلطه پذیری و قبول نوکری آمریکا و یا حمایت از امریکاست.
 عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی با عنوان « استکبار جهانی؛ بزرگترین منکر عصر حاضر» نوشت:

امر به معروف  ونهی از منکر از ضروریات دین اسلام اند و هر دو مثل نماز و روزه واجب هستند.

مرحوم شیخ طوسی در جلد ششم تهذیب الاصول و مرحومکلینی در جلد پنجم اصول کافی ، حدیثی را از امام باقر (ع) نقل می کنند که آن امام همام می فرمایند : امر به معروف  ونهی از منکر ، بالاترین ، کاملترین و شریف ترین واجبات الهی اند ، آن دو حتی از نماز هم بالاترند.

اِنَ الَامرَ بِالمعروف و النهی عَنِ المُنکَر فریضه عَظیم بِها تُقامُ الفرائَض- امر به معروف  ونهی از منکر واجب خای بزرگی اند که سایر واجبات الهی با آن دو زنده می‌ماند و به خاطر امر به معروف  و نهی از منکر به واجبات دیگر عمل می شود. حیات دین و احکام الهی ، امر به معروف و نهی از منکر است.

إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ‏ وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْر. امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران است ، برنامه افراد شایسته است اقامه واجبات دیگر نیز در گرو امر به معروف و نهی از منکر است ، برنامه افراد شایسته است ، امنیت راه ها با امر به معروف و نهی از منکر است، کسب  روزی حلال و حلیت کسب و کار در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

در پرتو امر به معروف  و نهی از منکر حق  به صاحب حق بر می گردد و زمین آباد می شود و دشمنان هم منصف می شوند و جرات نمی کنند ظلم نمایند، کارها در پرتو امر به معروف و نهی از منکر سامان می گیرد و فساد از بین می رود.

با این تبیین امام پنجم  شیعیان جهان،‌  روشن شد که نا امنی ها ، حرام خواری ها ، کسب نامشروع ، تعدی و ظلم ، خشکسالی و کمبودها ، بی انصافی های دوست و دشمن ، فساد و بی سروسامانی ها ، همه به علت غفلت ما از امر به معروف  و نهی از منکر است.

چرا من و ما بایستی نسبت به بالاترین ، کامل ترین و شریف ترین واجبات الهی و نسبت به راه انبیاء و برنامه افراد صالح و شایسته بی تفاوت باشیم؟!

بالاترین منکر در زمان ما ، گردن نهادن به اوامر استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جهانخوار است ، آمریکا ام‎الفساد قرن است ، آمریکا شیطان بزرگ است ، آمریکا سردمدار جنایتکاران و غارتگران بین المللی است .

آمریکا رهبر تمامی توطئه گران جهانی است ، آمریکا یک رژیم زورگو ، بدکاره ، نژاد پرست  و تروریست دولتی است ، آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.

باید این منکر بزرگ را بشناسیم ، در مقابلش بایستیم ، با او مبارزه کنیم.

وظیفه مسلمانان دنیا ، نهی از منکر است و بالاترین منکر در عصر کنونی سلطه پذیری و قبول نوکری آمریکا و یا حمایت از آمریکاست.

بسیاری از مسلمانان ، قرآن می خوانند ، نماز می خوانند ، عبادت می کنند ، اما با آمریکای سلطه گر و غارتگر مبارزه نمی کنند، بلکه بر عکس خیلی ها امریکا را دشمن نمی شناسند و با او طرح دوستی می ریزند! برخی طرفدار حضور آمریکا در کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه و ایران اند!

یکی دیگر از منکرات عصر حاضر ، شبکه صهیونیستی و  رژیم غاصب اسرائیل است . شبکه تجار اساسی بین المللی و مراکز پولی عظیم دنیا در دست اینهاست. این شبکه با حمایت دولت و ایالات متحده و دولت های اروپایی و با حمایت نفت خوارهای ثروتمند منطقه ، بزرگترین ظلم را به بشریت ، خصوصا مسلمانان جهان دارد.

برای این رژیم غاصب و جنایتکار چیزی به نام هویت ملت ها اصلا ارزشی ندارد ، آنان به دنبال کسب قدرت سیاسی و راه اندازی کمپانی ها و کارتل‎ها و تراست‎ها و چپاول کشورها هستند.

تنها نهی از منکر می تواند جلوی انحراف  و  خطاهای فاحش و تعدی رژیم غاصب صهیونیستی را بگیرد و بشریت را از شر این غده سرطانی نجات بخشد و قرن ما را قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران جهانخوار قرار دهد و جهان را از شر این جرثومه فساد آزاد کند.

امام باقر (ع) در خصوص وظیفه مسلمانان جهان در برابر منکرات و برای نهی از منکر می فرماید: فَأَنْکِرُوا بِقُلُوبِکُمْ؛ وظیفه اول من و ما این است که در دل نسبت به استکبار جهانی، نسبت به آمریکا، نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، احساس نفرت و انزجار کنیم. از عمل این دولت های ظالم و بدکاره، احساس ناراحتی کنیم.

وَ الْفِظُوا بِأَلْسِنَتِکُمْ؛ بعد از انزجار قلبی نوبت به اعتراض زبانی می رسد.

وَ صُکُّوا بِهَا جِبَاهَهُمْ؛ سپس جای تندی است. آن چنان رو در رو و با تندی با او برخورد کنید، مثل کسی که می‎خواهد به پیشانی طرف مقابل بزند.

هم رودرروی استکبار و عوامل آمریکا و رژیم غاصب صهیونیسم بایستیم و با تندی با آن ها برخورد کنیم و هم در برابر حامیان آمریکا و اسرائیل بایستیم و هم با مروجان دوستی با آمریکا و موجان فرهنگ غرب برخورد کنیم.

بزرگ ترین منکر اینهایند؛ و من و ما باید با نهی از منکر در مقابل انحراف ها و خطاهای فاحش مستکبرین و دنیای امروز بایستیم و با جرأت و شهامت، از ملامت ملامتگران و روگردانی غربگرایان و زراندوزان وحشت نکنیم.

وَ لَا تَخَافُوا فِی اللَّهِ لَوْمَةَ لَائِمٍ؛ از ملامت ملامت کنندگان نترسید. از تهدید نترسید. از ارعاب نترسید. از خشونت خائنان و مزدوران نترسید. اگر از کسی نترسیم، با تندی برخورد کردیم، خودمان را در معرض همه گونه خطری قرار دادیم و باز اثری نگذاشت و موعظه را نشنیدند و نسبت به جنایت، ظلم، تعدی، کج روی و عناد خود اصرار ورزیدند، حد نهی از منکر از حد سخن گفتن و ملامت کردن و تندی کردن فراتر می رود.

هُنَالِکَ فَجَاهِدُوهُمْ بِأَبْدَانِکُمْ؛ در اینجا باید در مقام جهاد برآییم و با گمراهان و گنهکاران و غربگرایان و مستکبران مبارزه کنیم و بجنگیم. وَ أَبْغِضُوهُمْ بِقُلُوبِکُمْ؛ و آن ها را از ته دل دشمن بداریم.

این دشمنی و مبارزه و جنگ تا کجا ادامه دارد؟ حَتَّى یَفِیئُوا إِلَى أَمْرِ اللَّهِ وَ یَمْضُوا عَلَى طَاعَتِهِ؛ تا دست از مخالفت و پیروی از شیطان و استکبار بردارند، تسلیم فرمان خدا بشوند و براساس فرمان الهی حرکت کنند.

جنگ ما با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تا اینجا ادامه دارد. برخورد تند ما با غربگرایان و زراندوزان تا اینجا ادامه دارد، تا دست از مخالفت با فرمان خدا بردارند. دست از اطاعت دستورات شیطان بزرگ بردارند و توجهی به طرح ها و نقشه ها و توطئه های آمریکا و غرب نداشته باشند.

بزرگ ترین منکر اینهاست. بالاترین نهی از منکر، ایستادن در برابر آمریکا و اسرائیل و غربگرایان است. اگر شیطان بزرگ نابود بشود و فرهنگ غربی ریشه کن گردد، بی بند و باری و فساد و اعتیاد و هر منکر دیگری رنگ می بازد. ریشه همه گناهان و فتنه ها آمریکاست. ریشه تمامی فسادها رژیم غاصب صهیونیستی است. با این فکرها باید جهاد کرد.

یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ فَیَقتُلونَ وَ یُقتَلونَ؛ مؤمنان در برابر این فسادها و مفسدین، در برابر این منکرات جهاد می کنند، می کشند و کشته می شوند و از شهادت باکی ندارند. کشته شدن هم مناع نهی از منکر نمی شود. امام حسین (ع) هم برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هستی خود و یارانش را به میدان جهاد و میدان نهی از منکر برد.

تکلیف ما را قرآن مشخص کرده است. تکلیف ما را حضرت سیدالشهدا (ع) مشخص کرده است. تکلیف ما را حضرت امام باقر (ع) مشخص کرده است. تکلیف ما امر به معروف و نهی از منکر است. اولویت نخست نیز در این میدان مبارزه با منکرات بزرگ تر است. مبارزه با آمریکا و اسرائیل است. مبارزه با تفکر و فرهنگ غربی است. مبارزه با بیماری مزمن غربزدگی است. مبارزه با غربزده ها است. دعوت به مکتب های الهی و توحیدی است. دعوت به کتاب انسان سازی و قرآن است. دعوت به اسلام ناب محمدی (ص) است. دعوت به ارزش های الهی است. دعوت به اجرای قوانین غنی اسلام است.

ما تا پای جان برای استمرار مبارزه تا سقوط تفکر غربی ایستاده ایم. فرهنگ علوی و حسینی را احیاء می کنیم و بساط آمریکا و اسرائیل را در هم می پیچیم و پرچم دین اسلام را بر بلندای کره زمین به اهتزاز در می آوریم و اجازه نمی دهیم که غرب به جای انسان ماندن بشریت، از نسل امروز حیوان آدم کش بسازد و به جای تربیت الهی بشر، استکبار انسان ها را با تربیت حیوانی بار بیاورد.

ما با امر به معروف و نهی از منکر به دنیا ثابت می کنیم که اسلام قابلیت هدایت تمامی انسان ها را دارد و از بشر امروز انسانی برتر از فرشته می سازد. بشری که قادر است همین جهان را به بهشتی زیبا و امن تبدیل کند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین