عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
در آستانه اربعین حسینی
مسجد صاحب الامر(عج)، اولین مسجد منسجم و متمرکز موگویی است که به همت جهادگران بنا شده و قرار است اولین عزاداری اربعینش را شاهد باشد.
 

عقیق:در شهرهای بزرگ و کوچک و پویای و راه دار کشورمان که زندگی کنیم، شاید حرف از مسجد و مسجدسازی که شود در حد کمکی مالی و تماشای ساخت هر چه با شکوه تر آن توسط بلده کاران و مسئولان مربوطه سهیم شویم و قطعاً خشنود از آن، بعد اتمام، کمیت و کیفیت مساجد را به روزرسانی می‌کنیم و احتمالا در تصورمان هم نمی‌گنجد مردمان جاهایی در ایران هستند که هنوز حتی یک مسجد هم ندارند؛ روستاهایی دورافتاده در مکان‌های صعب العبور.

بیراهگان؛ در سی کیلومتری دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری، یکی از همین روستاهاست. روستایی است که برای رسیدن به آن جاده‌ایی خاکی، پرپیچ و خم و طولانی را باید طی کرد و وجه تسمیه این روستا الحق که تناسبی عجیب با نام آن دارد، روستایی که تا چند سال پیش آرزوی داشتن یک مسجد داشت و این روزها بنا شدن مسجدی مزین به نام صاحب الزمان(عج) این آرزو را محقق کرده است.

مسجدی بالغ بر  150 متر که در نقطه مرکزی روستا به همت گروه جهادی صاحب‌الامر(عج) ساخته شده قرار است امسال اولین عزاداری اربعین حسینی موگویی‌ها را نظاره کند.

 

این مسجد که اولین مسجد روستای بیراهگان و اولین مسجد منسجم و متمرکز موگویی است در خلا وجود رسانه‌های جمعی و حتی کمتر در دسترس بودن مبلغان دینی و فرهنگی قطعاً می‌تواند پناهگاه امن و بستر مناسبی برای اتحاد و آبادانی هر چه بیشتر برای مردمان این قطعه از سرزمینمان باشد.

امید است ساخت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای بیراهگان که افتتاحیه رسمی آن با عزاداری اربعین حسینی عجین شده، فتح بابی باشد برای توجه هر چه بیشتر مسئولان و خیرین به مکان‌هایی همچون موگویی که علاوه بر دوردست و صعب العبور بودن، نیمی از سال را در محاصره برف به سر می‌برند و راه به جایی برای رفتن، دیدن و آموختن ندارند.

 

مسجد صاحب الزمان(عج) که با یا علی جهادگران گروه جهادی صاحب الامر(عج) ساخته شد، امسال ندای لبیک یا حسین(ع) را می شنود و چه بهتر می‌شد اگر این راه سرآغاز مسجدسازی‌های بیشتر باشد نه فقط یک پایان خوش.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین