عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
مدير شبكه قرآن و معارف سيما اظهار كرد: طرح بزرگ قرآنی 1447 از 30 خردادماه مصادف با ولادت حضرت علی‌اكبر(ع) آغاز و تا نيمه شهريورماه ادامه خواهد داشت.

عقیق: حسن گروسی، مدير شبكه قرآن و معارف سيما با بيان اين كه در هزار و 447 سالگی نزول قرآن، طرح بزرگ قرآنی 1447 را با محور حفظ جزء 29 قرآن كريم در كشور اجرا می‌كنيم، گفت: اين طرح سال گذشته با محوريت جزء 30 قرآن و با شركت بيش از پنج ميليون نفر از علاقه‌مندان از سراسر كشور برگزار شد و امسال نيز هم‌زمان با فصل تابستان با محوريت جزء 29 قرآن اجرا می‌شود.

مدير شبكه قرآن و معارف سيما در ادامه با عنوان اين مطلب كه جدول مجازی طرح بزرگ قرآنی 1447 طراحی شده است، عنوان كرد: شبكه‌های يك، دو، سه، تهران و همچنين شبكه‌های برون‌مرزی جام‌جم و ... برنامه خواهند داشت؛ در كنار حفظ جزء 29 قرآن كريم، آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، آموزش شيوه‌های حفظ قرآن، تفسير سوره‌های جزء 29 و ... نيز ارائه خواهد شد و با پايان يافتن اين طرح به پنج نفر از برگزيدگان كمك هزينه عتبات عاليات اهدا می‌شود.

وی با يادآوری اين‌ كه تيزرهای تبليغاتی طرح بزرگ قرآنی 1447 از امشب در شبكه‌های مختلف تلويزيونی پخش می‌شود، ادامه داد: شروع اين طرح از 30 خردادماه مصادف با ولادت حضرت علی‌اكبر(ع) و روز جوان است و اين طرح تا پايان نيمه اول شهريور (جمعه 15 شهريورماه) ادامه دارد كه مراسم اختتاميه آن نيز هم‌زمان با شب ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر برگزار می‌شود.

گروسی در بخش ديگری از سخنان خود به روند اجرای طرح بزرگ قرآنی 1447 اشاره كرد و گفت: هم‌زمان با اجرای اين طرح، علاوه بر استوديوهای اصلی شبكه قرآن و معارف سيما و ساير شبكه‌های تلويزيونی، در بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر، امامزادگان و ... نيز ارتباط زنده خواهيم داشت.

وی با يادآوری اين كه اين طرح در دو بخش حضوری و غيرحضوری برگزار می‌شود، افزود: اجرای حضوری طرح بزرگ قرآنی 1447 در استوديو مسابقه، بوستان‌ها، مراكز فرهنگی و قرآنی و كانون‌های قرآنی خواهد بود و بخش غيرحضوری اين مسابقه نيز از طريق 30 خط تلفنی كه به‌زودی اعلام خواهد شد، دنبال می‌شود.

مدير شبكه قرآن و معارف سيما در ادامه به پيش‌بينی مسابقات مختلف قرآنی در كنار اجرای طرح بزرگ قرآنی 1447 اشاره كرد و گفت: هم‌زمان با اجرای اين طرح، مسابقات كتبی انشاء و نگارش پيام‌های كتبی آيات جزء 29 قرآن، مسابقات پيامكی و مسابقات اينترنتی با محوريت جزء 29 قرآن كريم برگزار می‌شود و همچنين برای كودكان و نوجوانان نيز برگزاری مسابقه نقاشی با محوريت جزء 29 قرآن كريم در نظر گرفته شده است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود درباره كلاس‌های آموزشی كه برای طرح 1447 پيش‌بينی شده، گفت: بر اساس برنامه‌ريزی‌های انجام شده تلاش داريم اين كلاس‌ها را در فضاهای مختلفی از جمله دارالقرآن‌ها و دفاتر آنها و همچنين به صورت متمركز در مساجد برگزار كنيم و اميدواريم كه بتوانيم در اين دوره از طرح، مساجد را بيشتر درگير كنيم.


منبع: ایکنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زهرا پورحسینعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
0
0
سلام برای شرکت در مسابقه 1447 به صورت تلفنی چگونه شرکت کنیم
س...
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
0
0
با تشكر از برنامه خوبتون
منم برنده كنيد خواهشا
دوست دارم ببرم
مرسي
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین