عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
ظریف منش خبر داد؛
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: نماز عید غدیر امسال برگزار می شود که در تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و در مصلی تهران این نماز اقامه خواهد شد.
عقیق:نشست خبری اطلاع رسانی برنامه های بنیاد بین المللی غدیر امروز سه شنبه با حضور ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد.

ظریف منش در ابتدا گفت: روز قربان روز امامت حضرت ابراهیم و روز غدیر روز امامت امیرالمومنین است لذا پیشنهاداتی داده شد مبنی بر اینکه این دهه به نام دهه امامت و ولایت نام گذاری شود.

وی افزود: ما هم در جهت ترویج و تبلیغ غدیر و شناساندن غدیر و تبیین فلسفه غدیر به عنوان الگوی مدیریت جوامع اسلامی برنامه ریزی می کنیم.

وی ادامه داد: مردم عزیز ما چه شیعه و چه سنی در جهت ترویج این ایام کمک می کنند. مراکز مختلف و دستگاه های اجرایی و هیئات به نوعی در جهت تکریم این ایام مسئولیت دارند. بنیاد غدیر نقش هماهنگ کننده و برنامه ریز را به عهده دارد.

ظریف منش اظهار داشت: عناوین دهه امامت و ولایت با توجه به فلسفه غدیر و توجه به احادیث و روایات غدیر و اهدافی که غدیر دنبال می کند تنظیم شده است. این عناوین به این شرح است که روز پنجشنبه نهم شهریور با نام روز ولایت محبت و معرفت، روز دوم با نام عید قربان، عید بندگی و اطاعت، روز سوم روز ولایت و مردم سالاری دینی، روز چهارم با نام ولایت، بصیرت و دشمن ستیزی، روز پنجم ولایت محور وحدت اسلامی، روز ششم قرآن و عترت، روز هفتم ولایت، هدایت و عزت اسلامی، روز نهم ولایت، مهدویت و عدالت، و روز شنبه ۱۸ شهریور ماه که روز غدیر است با نام روز غدیر، امامت و ولایت نام گذاری شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: هدف ما گرامیداشت این ایام و ترویج و توصیف یک رویداد بزرگ در تاریخ اسلام است. یعنی روزی که اتصال رسالت و امامت و استمرار رسالت در چهره امامت و روز معرفی امیرالمومنین به عنوان امام جامعه  اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: این مضمون فقط متعلق به شیعه نیست و روزی است که متعلق به همه جهان اسلام است و همه بشریت می تواند از آن درس بگیرد. درس غدیر اسن است که حاکمیت باید بر مبنای ارزش ها باشد و پارساترین فرد در رأس امور قرار گیرد.

وی افزود: ما شعار دهه امامت و ولایت امسال را لبیک یا رسول الله انتخاب کردیم. برنامه های سال جاری نیز دو نوع است. اول گرامیداشت دهه امامت و ولایت و ترویج آن است. دوم برنامه های فرهنگ ساز و معرفت افزا که بوسیله آن سطح دانش جامعه را افزایش دهیم.

ظریف منش گفت: برنامه های این دهه به این صورت است که جشن های بزرگی در سراسر کشور برگزار می شود. قریب به ۱۵ همایش علمی مقاله محور یا سخنرانی محور برگزار خواهد شد که در تهران همایش ملی غدیر، بزرگداشت مرحوم علامه عسکری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره شعر غدیر امسال برگزار می شود که با همکاری دستگاه های مختلف این بخش امسال بین المللی شده و ۱۸۰ شعر از ۲۹ کشور جهان به دست ما رسیده است.

وی افزود: تجلیل از سادات شهید را خواهیم داشت. ۲۰۰۰ شهید سادات در تهران داریم که مراسمی برای آنها برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: اطعام در روز غدیر را خواهیم داشت که در روز غدیر در سطح گسترده انجام می شود. در خواست ما از مردم اسن است که این اطعام در مناطق محروم و نام امیرالمومنین صورت گیرد. سال گذشته این اطعام به یک میلیون و ۲۰۰ هزار رسید که در میادین شهرها و حسنیه ها و... انجام شد. امسال قصد داریم یک میلیون و ۷۰۰ هزار اطعام انجام دهیم. لذا سعی ما این است که مناسک و آداب غدیر را احیا کنیم.

وی افزود: نماز عید غدیر امسال برگزار می شود که در تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و در مصلی تهران این نماز را خواهیم داشت.

وی گفت: بازسازی واقعه غدیر را خواهیم داشت که امسال در ۱۵۰ شهرستان کشور با مشارکت برادرن اهل تسنن انجام می شود.

وی ادامه داد: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه و مراسم خطبه خوانی را نیز خواهیم داشت.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: امسال ما روز مباهله را نیز با اینکه با غدیر ۷ روز فاصله دارد به دلیل اینکه به عنوان حقانیت شیعه مطرح است و روزی است که قرآن از امیرالمومنین به عنوان جان پیاکمبر یاد می کند برنامه ویژه ای در نظر داریم. در این روز اجتماع بزرگ طلاب علوم دینی در هر استان را خواهیم داشت که تحت عنوان همایش تبیینی مباهله است.

وی ادامه داد: همایش بزرگ غدیرشناسی در استان البرز، جشنواره استانی مدافعان حرم، پیروان غدیر در استان قم، همایش غدیرشناسی در استان مازندران، همایش امام علی پدر یتیمان در خراسان جنوبی و... برگزار خواهد شد.

وی افزود: ده ها هزار هدیه با نام امیرالمومنین بین مناطق محروم توزیع می شود. سازمان بسیج سازندگی نیز ده ها پروژه را در همین ایام افتتاح خواهد کرد.

وی گفت: همچنین ۱۱۰ کارگاه غدیرشناسی و پاسخ به شبهات در سراسر کشور بصورت متمرکز برگزار خواهد شد. همچنین همایش وحدت شیعه و سنی را در استان گلستان خواهیم داشت.

ظریف منش اظهار کرد: مراسم تقدیر از آثار برتر دانشجویی در حوزه غدیر شامل کتاب، مقاله، پایان نامه، نشریه و... برگزار می شود که این مراسم را به هفته پژوهش موکول کردیم و دانشچویان می توانند آثار خود را برای ما ارسال کنند.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما نیز برنامه های وسیعی را از سال گذشته برای این دهه تدارک دیده است.

وی افزود: همچنین در تهران جشن بزرگ غدیر در مصلی تهران با حضور مردم عزیزمان برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در پایان گفت: مجموعه ای از بزنامه ها نیز در خارج از کشور طراحی و پیش بینی شده است که ۲۵ همایش علمی توسط جامعه المصطفی برگزار می شود و همچنین برنامه های دیگری توسط جامعه المصطفی در ۸۰ کشور برپا می شود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین