عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
در نشست خبری بنیاد غدیر؛
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار داشت: برنامه‌ها در دو بخش است که بخش اول ناظر بر گرامیداشت این دهه و ترویج این ایام است که جشن و سرور و تجلیل از سادات است و بخش دوم برنامه‌های فرهنگ‌ساز و معنویت ساز است.
عقیق:نشست خبری اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت در داخل و خارج از کشور با حضور حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و اصحاب رسانه در ساختمان بنیاد پیش از ظهر امروز (سه شنبه 7 شهریور ماه) برگزار شد.
ظریف منش با اشاره به جایگاه واقعه غدیر در جهان اسلام ابراز داشت: این پیام رسول اکرم(ص) است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند. بنابراین این رسالت همچنان پابرجا است. شعار امسال این دهه هم لبیک یا رسول الله(ص) است.
وی با بیان اینکه نامگذاری دهه امامت و ولایت بر اساس فلسفه حدیث و روایات حدیث مبتنی بر ایام غدیر است، گفت: ایام این دهه به ترتیب به نام های ولایت، بندگی و اطاعت؛ ولایت و مردمسالاری دینی؛ ولایت، بصیرت، دشمن ستیزی، ولایت، محور وحدت اسلامی؛ روز قرآن و عترت؛ ولایت و هدایت و عزت اسلامی؛ ایثار ، دفاع از حریم ولایت؛ ولایت، مهدویت و عدالت؛ غدیر، امامت و ولایت نامگذاری شده است.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت: برنامه ها در دو بخش است که بخش اول ناظر بر گرامیداشت این دهه و ترویج این ایام است که جشن و سرور  و تجلیل از سادات است و بخش دوم برنامه های فرهنگی ساز و نعنویت ساز است که درصدد هستیم که سطح دانش و معرفت جامعه را نسبت به غدیر افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه از سادات شهید تجلیل می شود، ادامه داد: دومین همایش ملی غدیر با محوریت بزرگداشت علامه عسگری ، جشنواره بین المللی شعر،بزرگداشت 2 هزار و 500 شهید سادات استان تهران، برگزاری مراسم جشن عید غدیر در امامزاده صالح، حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و مصلای امام خمینی(ره)، همچنین مراسم بزرگداشت روز مباهله با حضور طلاب و روحانیون استان تهران از جمله برنامه های بزرگداشت ایام دهه امامت و امامت در تهران است.
ظریف منش خاطرنشان کرد: برپایی نماز عید سعید غدیر در سراسر کشور، تجلیل از قهرمانان پاراالمپیک در جکار بارگاه رضوی، برگزارب همابش بزرگ غدیرشناسی، جشنواره استانی مدافعان حرم،پیروان غدیر در قم، برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه، برگزاری 110 کارگاه غدیرشناسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی غدیر و برگزاری مراسم میدانی اطعام در شب و روز عید غدیر با بیش از یک میلیون و 100 هزار پرس غذا و برگزاری 15 همایش علمی در کشورهای مختلف با همکاری مجمع جهانی اهل بیت دیگر برنامه های این دهه محسوب می شود.
وی افزود: برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی غدیر در آلمان، اهدای 100 هزار بسته با نام هدیه غدیر به دانش آموزان و مدارس مناطق محروم، بازسازی واقعه غدیر و پخش 12 هزار برنامه با موضوع غدیر از صداوسیما در این ایام صورت می گیرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین