عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی دهه امامت و ولایت مطرح شد؛
برگزاری باشکوه و پرشور جشن غدیر و برنامه‌های دهه امامت و ولایت سبب شناخت بیشتر مردم نسبت به نقش امامت و ولایت در جامعه اسلامی می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی دهه امامت و ولایت، اظهار داشت:  غدیر، عید بزرگ الهی، روز اکمال دین و اتمام نعمت و روز امامت و ولایت است و در این روز بود که خلعت زیبای امامت بر قامت مولای متقیان حضرت علی (ع) نشست.

وی افزود: در روز عید غدیر دین اسلام کامل و بر اساس آیه سه سوره مائده در این روز نعمت بر مسلمانان کامل شد و بر همین اساس است که با غدیر و ولایت علی(ع) و فرزندانش دین اسلام کامل می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اهمیت و فضیلت دهه مبارک ولایت، گفت: از عید قربان تا عید بزرگ غدیر دهه ولایت و کرامت نام‌گذاری شده تا عظمت این اعیاد بزرگ را نشان دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های غدیر و دهه امامت و ولایت هرچه پررنگ‌تر شود به همان میزان نقش امام و ولایت در جامعه بیشتر تبیین خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری باشکوه و پرشور جشن غدیر و برنامه‌های دهه امامت و ولایت سبب شناخت بیشتر مردم نسبت به نقش امامت و ولایت در جامعه اسلامی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این وظیفه بر دوش روحانیان مبلغ و مداحان است، گفت: روز غدیر اصلی‌ترین واقعه تاریخی ظهور امامت است که روحانیون و مبلغان با تبیین بیش‌ازپیش این روز می‌توانند به سؤالات و شبهات نسل جوان پاسخ دهند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه امامت و ولایت در مرکز خراسان شمالی، افزود: در دهه امامت و ولایت برنامه‌های متنوعی از جمله دعوت از عموم مردم برای شرکت در نماز و دعای روز عرفه، برگزاری برنامه‌های جشن و سرور در طول دهه با هدایت و مدیریت روحانیان و حرکت نمادین کاروان غدیر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری به اهمیت ساماندهی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: برای سطح‌بندی و کیفی سازی هیئت‌های مذهبی مسئولان هیئت‌ها هرچه زودتر نسبت به ثبت و درج اطلاعات هیئت خود در سامانه اینترنتی طوبی اقدام کنند.

وی با اشاره به تأثیر والای مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و شاعران و ضرورت قرار گرفتن تریبون مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی در اختیار انسان‌های مؤمن، ولایتمدار، متعهد و تأثیرگذار جامعه، اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستا، ایجاد و راه‌اندازی سامانه طوبی برای شناسایی و ساماندهی مداحان و شعرای آیینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: برای ثبت‌نام در سامانه طوبی باید فایل اسکن شده صفحه اول شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی، عکس و مدارک مربوط به دوره‌های آموزشی گذرانده شده را همراه داشته باشند

وی افزود: پس از ثبت‌نام و تأیید کانون مداحان و شاعران آیینی، به‌صورت متمرکز و هماهنگ با سراسر کشور، برای مداحان و شاعران آیینی واجد شرایط کارت شناسایی صادر خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به دفاتر کانون مداحان و شاعران آیینی و یا کارشناسان تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین